כל הפרטים

המנהרות של חסאן נסראללה לכיבוש הגליל

צה"ל חשף הבוקר כי הוא יוצא למבצע מיוחד לניטרול מנהרות התקיפה של ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה. כל הפרטים על המנהרות שהחלו להיחפר כבר לפני כמה שנים (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דורון הורביץ, פלאש 90)

הבוקר (שני) חשף דובר צה"ל כי הלילה פתח צה"ל במבצע "מגן צפוני" לחשיפה ולנטרול מנהרות טרור התקפיות שחופר ארגון הטרור חיזבאללה לשטח ישראל. כעת מתבררים פרטים נוספים על המנהרות המדוברות.

בצה"ל מדגישים, כי לא מדובר במנהרות מבצעיות המהוות איום ישיר על תושבי ישראל, אלא במנהרות שצה"ל עוקב אחריהן כבר זמן רב וכעת הוא עוצר אותן בטרם יהפכו לפעילות.

על פי דובר צה"ל, כבר ממלחמת לבנון השנייה עוקבים במערכת הביטחון אחר המתרחש בגבול לבנון ובלבנון. בתחילה היה מדובר במנהרות הגנתיות בלבד, אך מזכ"ל חיזבאללה איים בשנת 2012 כי יש בידו תכנית לכיבוש הגליל באמצעות שימוש באש ופעילות קרקעית כשה"ג'וקר שלו אמור היה להיות המנהרות שאנשי הארגון החלו לחפור.

בצה"ל בדקו במהלך השנים את טענות התושבים בצפון שפנו לצה"ל וטענו כי הם שומעים רעשי חפירה. לא ברור אם מדובר באותן מנהרות עליהם דיווח צה"ל הבוקר.

החל משנת 2014 הוקם צוות מיוחד שפעל לזהות ולחשוף את המנהרות בצפון והחל משנת 2015 נעשו מאמצי הגנה באמצעות 'אבן משתלבת' - הגדר החכמה שנבנית בנקודות בעייתיות. ומגינה גם על האנשים. ובנוסף נעשו פעילות חישוף ומיצוק - במקומות בהם הגבול מכוסה בצמחיה הוא חושף על ידי צה"ל ובמקומות מסוימים יצר צה"ל מצוק שמקשה על המעבר.

ההכנות לנטרול המנהרות

דובר צה"ל מסר כי המנהרות הן הפרה בוטה של חיזבאללה של החלטת האום 1701 שהגיעה בסוף מלחמת לבנון השנייה, שדרום לבנן זה שטח מפורז. ההערכה כרגע היא שממשלת לבנון אף היא לא מכירה את המנהרות שנחפרו בידי חיזבאללה.

צה"ל תגבר כוחות בפיקוד הצפון ונמצא במוכנות גבוהה להתפתחויות, באם יתרחשו. מספר מרחבים בסמוך לגדר המערכת בצפון הארץ הוכרזו כשטח צבאי סגור. בצה"ל מסבירים כי המבצע לא ייסתיים תוך חצי יום והוא צפוי לקחת כמה שבועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר