תוצאות מחקר

'אגודה' מובילה בגיוס לצה"ל; 'דגל' ו'הפלג' מתגייסים באחוז דומה

מנתוני מחקר של מכון ירושלים עולה כי ש"ס מובילה באחוזי הגיוס לצה"ל. בציבור האשכנזי: 'אגודת ישראל' במקום הראשון • הנתון המפתיע: ב'דגל התורה' ו'הפלג' מתגייסים באחוז דומה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנת 'הפלג'. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנתוני מכון ירושלים למחקרי מדיניות עולה, כי אגודת ישראל מובילה את הגיוס לצבא בציבור החרדי האשכנזי. הנתון המפתיע במחקר: הציבור ב'דגל התורה' ו'הפלג הירושלמי' מתגייסים באותו יחס.

בנתוני המכון בדקו את שיעור אחוזי ההצבעה של חיילים למפלגות השונות בעיר: "מדובר על 4,280 קולות חיילים שנותנים אינדקציה רחבה, כאשר כמובן המפלגות החילוניות זוכות לשיעור גבוה בהרבה מהחרדיות מבין קולות החיילים, אולם התפלגות התוצאות בין המפלגות החרדיות האשכנזיות מספקת נתון מעניין".

בעוד בעיר כולה זכתה אגודת ישראל למספר נמוך ביחס לדגל התורה, מבין קולות החיילים אגודת ישראל מובילה עם 1.7% מקולות החיילים, דגל התורה שכאמור קיבלה בכלל הקולות יותר מאגודת ישראל קיבלה רק 1% מקולות החיילים.

"מה שמלמד די בבירור כי בקרב מצביעי אגודת ישראל הגיוס לצבא יותר רווח" טוענים במכון היוקרתי.

עוד עולה מהמחקר: "ואם חשבנו שבמפלגת בני תורה אין מתגייסים הרי שמתברר ששם יש שיעור של 0.2%, כאשר מעמידים מספר זה מול קולות החיילים של דגל, מתברר כי מדובר ביחס זהה לזה שיש בקרב הקולות הכלליים של המפלגה".

מפלגת ש"ס היא המפלגה החרדית המובילה בקולות החיילים. במכון מציינים כי הנתון "מלמד על אחיזתה של ש"ס גם בפריפריה ובציבור הכללי בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר