נכנס לתפקידו

משה ליאון: "אני מתיישב על כסאו של דוד המלך"

בטקס מיוחד ב'כיכר ספרא' נכנס משה ליאון לתפקידו כראש עיריית ירושלים החדש: "זכיתי להתיישב על כסאו של דוד המלך. האתגר הראשון: איחוד התושבים כולם". צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ליאון, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש עיריית ירושלים הנבחר משה ליאון נכנס הבוקר (שלישי) לתפקידו בכיכר ספרא. בטקס מיוחד בעירייה, נפרד ליאון מראש העיר היוצא ניר ברקת, ששימש בתפקידו בעשור האחרון.

בפתח נאומו במליאת המועצה אמר ליאון: "המסע שלי הנה, אורכו כאורך שרשרת הדורות כולה. אבל באופן מעשי הוא החל לפני שמונים ושלוש שנה, בשנת 1935 ,כשבנמל יפו ירד סבא שלי, משה, מהאוניה שהעלתה אותו מסלוניקי ובזרועותיו פעוט בן שנה וחצי, אבי - שלום ליאון, ודבר ראשון, חיש מהר שם פעמיו לירושלים.

"מהלכי החיים הובילו את סבא, ובעקבותיו אותנו, לפרקי חיים בתל אביב ובגבעתיים, אבל לרגע לא פסק המסע לירושלים, שתמיד נכחה בבית בתפילות, בשירים, בלבבות, בכל רגעי השמחה והצער".

"אבא יקר" פנה ראש העיר לאביו: " ראה. תם המסע. הנה עומדות רגלינו בשערייך ירושלים. זכות גדולה היא לי לברך על כך בשם ובמלכות: שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

בהמשך נאומו אמר ליאון: "מצד אחד "זכיתי להתיישב על כסאו של דוד המלך, כפי שאמר ראש העיר היהודי הראשון דניאל אוסטר, מצד שני אני צריך לקום בכל בוקר, לנקות רחובות, לבנות שכונות לפתח עסקים ולגייס תקציבים. אתגרים רבים עומדים לפנינו אך הראשון והחשוב שבהם בעיניי, הוא איחוד התושבים כולם תחת רוח טובה וחיובית".

"אז אולי באופן שמיימי אני מתיישב על כסאו של דוד המלך", סיים ליאון את נאומו הראשון כראש העיר: "אבל באופן ארצי מסתדרים לפניי בתור ארוך כל תושביה של ירושלים, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, ותיקים ועולים, צעירים ומבוגרים. כולם דורשים את כל המגיע להם, ולכולם אני מחויב וגם מבטיח, שלשירותם אקדיש את כל מרצי ומאודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר