תיעוד הכוחות

צה"ל וחיזבאללה תיעדו: כך נראה מבצע "מגן צפוני"

כוחות צה"ל פועלים בגבול הצפון לחשיפה ונטרול מנהרות טרור של החיזבאללה. דובר צה"ל מפרסם תיעוד מהפעילות ובמקביל גם חיזבאללה תיעד את פעילות הכוחות. צפו (צבא)

התיעוד של צה"ל מפעילות הכוחות (צילום: דובר צה"ל)
התיעוד של החיזבאללה מפעילות כוחות צה"ל

מאז שעות הבוקר (שלישי) פועלים כוחות גדולים של צה"ל בגבול הצפון לאיתור מנהרות טרור התקיפות של החיזבאללה, שחודרות לשטח ישראל, ונטרולן.

דובר צה"ל פרסם הערב תיעוד של המנהרה שנחשפה, באורך 200 מטרים - 40 מהם בתוך שטח ישראל, כאשר הפתח שלה נמצא במרחק מאות מטרים ממטולה. המנהרה נחפרה בתוך בית בלבנון, בעומק 25 מטרים, גובהה שני מטרים ורוחבה שני מטרים, וכן תיעוד של פעילות הכוחות.

במקביל, חיזבאללה שעוקב מקרוב אחר פעילות הכוחות, הפיץ תיעודים של הכוחות בגבול במהלך הפעילות.

התיעוד של החיזבאללה מפעילות כוחות צה"ל

גורם בכיר בצה"ל אמר מוקדם יותר הערב ל"כיכר השבת" כי המבצע עשוי להימשך חודשים וכרגע הוא מתמקד בתוך שטחי מדינת ישראל. לדבריו, "המנהרה שנמצאה בינתיים היא מדרום לכפר קילא שמול מטולה. היא יוצאת מתוך מבנה פרטי ונבנתה למעלה משנתיים". הוא הוסיף כי בניגוד למנהרות בעזה זו חפירה בסלע שלוקחת הרבה יותר זמן ומצריכה תהליכים יותר ארוכים.

ב-Ynet דווח כי צה"ל נייד תותחים לצפון וכן ערך גיוס חלקי של מילואים לחיל האוויר ולאמ"ן, זאת לצד תגבור הכוחות בצפון, בעיקר עם הכוח הסדיר.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים בקריה בתל אביב דיון הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש המל"ל, בכירי צה"ל ומערכת הביטחון ובשעה זו מכונס הקבינט המדיני ביטחוני, לאחר מכן ימסרו ראש הממשלה והרמטכ"ל הצהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר