צה"ל תיעד מחבלים במנהרה

נתניהו על מבצע 'מגן צפוני': "זו פעולה נרחבת ומתמשכת"

רה"מ נתניהו והרמטכ"ל איזנקוט מסרו הצהרה על מבצע 'מגן צפוני' לאיתור ונטרול מנהרות של חיזבאללה. נתניהו הבהיר כי המבצע יימשך זמן רב, צה"ל תיעד מחבלים בתוך המנהרה (אקטואלי)

נתניהו, הערב (צילום וידאו: מתוך הפייסבוק של נתניהו; תמונה: עמוס בן גרשום / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל גבי אייזנקוט, התייחסו הערב (שלישי) בהצהרה מיוחדת למבצע 'מגן צפוני' בצפון הארץ, שנועד לאתר ולהשמיד מנהרות טרור של החיזבאללה.

ההצהרה לציבור נמסרה עם סיום ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, בה נמסרו לשרים עדכונים על המבצע בצפון. יצוין כי המבצע אושר ביום רביעי שעבר אך נידון במהלך מספר ישיבות של הקבינט, כולל בישיבה בה וחלט על הפסקת אש מול החמאס, בין היתר בל הצורך המבצעי לטפל במנהרות של החיזבאללה.

את ההצהרה לתקשורת פתח דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס בפרטים אודות המבצע, ופעולות צה"ל לנטרול המנהרות. הוא הציג סרטון שצולם בתוך המנהרה ובו נראים פעילי חיזבאללה. הסרטון צולם במצלמה מיוחדת של כוחות צה"ל, ואליה הוצמד מטען שפוצץ בדקות שלאחר מכן, כדי למנוע כל שימוש עתידי במנהרה.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "הכוונה של החיזבאללה הייתה להחדיר מחבלים לשטחנו, וגם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו, של כיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי, בהיקף עוצמה ותעוזה שלא ידענו".

נתניהו והרמטכ"ל (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

ראש הממשלה הוסיף כי "הפעולה היא חלק מרשת הטרור האזורית והתוקפנית, בהכוונת איראן ובמימונה. הפעולות שלנו נגד איראן הביאו לירידה של עשרות אחוזים של חיילים איראנים בסוריה. בהנחייתי ובאישור הקבינט, צה"ל יצא היום לסיכול המנהרות במבצע 'מגן צפוני', והיא תימשך עד סיום מטרותיה. זאת לא פעולה נקודתית, אלא מתמשכת".

נתניהו ציין כי "גייסנו את מירב היכולות הטכנולוגיות המודיעיניות ושל ישראל. היכולות האלו אין להן אח ורע בעולם, תאמינו לי. עברנו מדינה מדינה, ולא מצאנו כאלה, אז פיתחנו אותן בעצמנו. במשך שנים חיזבאללה וחמאס השקיעו הון עתק ומאמצי על במנהרות, אבל בשיטתיות וקור רוח אנחנו מפרקים את הנשק הזה".

באשר לקבלת ההחלטה על המבצע, ציין ראש הממשלה כי "לפני כמה שבועות קיבלנו את ההחלטה לפעול בהתאם לצרכים המבצעיים וההנחיה יצאה הבוקר. אני בא מכינוס הקבינט, חבריו היו שותפים מלאים להחלטה. מעודכנים כל הזמן, אני מבקש להביע לך הערכה, הרמטכ"ל, וכן לשר הביטחון הקודם ליברמן".

נתניהו סיפר: "שוחחתי אתמול עם מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בבריסל על הטלת סנקציות נוספות על חיזבאללה בעקבות התוקפנות החדשה הזו, ואכן ארה"ב תומכת בפעולותינו".

נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

"מה שנגלה לאזרחי ישראל עכשיו, הוא רק חלק קטן מהתמונה הכוללת של ההיערכות שלנו, הפעולות שלנו והפעולות שאנחנו מכינים להבטחת בטחון ישראל בכל הגזרות. הכל נלקח בחשבון והכל נעשה בשיקול דעת מירבי. עדיין רב הנסתר על הגלוי", ציין ראש הממשלה.

הרמטכ"ל הוסיף כי למרות היקף הפעולה, על אזרחי ישראל להמשיך בשגרת חייהם ולהמשיך לטייל בצפון. לדבריו, צה"ל ערוך בכוננות גבוהה לכל התפתחות.

הרמטכ"ל איזנקוט אמר כי "המאמץ לסיכול כלל המנהרות ההתקפיות יימשך כמה שבועות ומתקיים בפיקודו של מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, ולאחר שהבשילו התנאים המבצעיים, על פי המלצת צה"ל ואושר על ידי הקבינט לפני כחודש בתאריך 17 בנובמבר 2018".

לדבריו, "המבצע יצא לדרך בטרם איום המנהרות הפך למיידי וישיר על יישובי הצפון ועל מחנות צה"ל".

הרמטכ"ל המשיך ואמר כי "בצה"ל נבנתה לאורך השנים יכולת מבצעית טכנולוגית הנדסית ומודיעינית מתקדמת מאוד לנטרול מנהרות התקפיות בצפון ובדרום. מאז צוק איתן פגע והשמיד צה"ל 17 תוואים התקפיים בדרום המדינה מרצועת עזה ליישובי הדרום ועשינו את זה בשילוב של היכולות של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי. אנחנו במקביל בונים מכשול שיבסס את היכולת לשנים ארוכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר