מהפכה: בית האופנה שאנל הודיע כי יפסיק להשתמש בעורות בעלי חיים

"שאנל" הינו בית האופנה היוקרתי הראשון, וככל הנראה גם לא האחרון, שהצהיר כי יחדול להשתמש בפרוות ועורות של בעלי חיים כגון תנין, לטאה ונחש - צעד שקודם בברכה על ידי ארגוני זכויות בעלי חיים (חדשות)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
תיק העור הקלאסי של שאנל. (צילום: שאטרסטוק)

ראש בית האופנה של שאנל, ברונו פבלובסקי, הכריז בתחילת השבוע כי המותג האהוב "לא ישתמש עוד בעורות אקזוטיים ביצירות העתיד שלנו".

אביזרי יוקרה עשויים מחומרים בסגנון זה האמירו למחירי שיא בשנים האחרונות. תיקים, מעילים ונעליים נמכרו, בהתאם לדיווחים, תמורת סכומים של עד 8,000$.

"זה הולך ונהיה קשה יותר ויותר להשיג עורות אקזוטיים שיעמדו בדרישות שלנו מבחינה אתית", הוא אמר ללה פיגארו.

שאנל ניצב בפני שתי חלופות, כך הצהיר: מציאת דרך לשפר את הענף, שנראתה קשה יותר ליישום, או "לשלול את עצמנו משימוש בחומרים אלו על ידי המצאת דור חדש של מוצרים אולטרה-מפוארים".

הוא אמר כי בעוד ההזמנות של אביזרים העשויים מעור אותנטי לא פסקו מלהגיע, הם בחרו לעצור.

קבוצות לזכויות בעלי חיים בירכו על המהלך. "שאנל חוסכת לתנינים רבים, לטאות, נחשים וסטינגרים סבל רב", אמרה מנהלת החברה "Human Society Internatinal", קלייר בס.

"הגידול של חוטים יוקרתיים שידידותיים לסביבה ואינם כרוכים בבעלי חיים סובלים וגוססים, מסייע לקדם את העידן החדש של אופנה אתית. מותגי פרווה, כגון פנדי, דולצ'ה וגבאנה ולואי ויטון צריכים לשים לב לאמץ את העתיד נטול הפרווה הזה. ברור שהגיע הזמן שכל החברות, כדוגמת לואי ויטון, ילכו בעקבות שאנל ויעברו לחומרים חדשניים שחוסכים לאינספור חיות חיים אומללים ומוות אלים וכואב", היא ציינה.

בעוד כי נטען ששאנל ויתרה על השימוש בפרווה, אמר מר פבלובסקי שלא כך בדיוק המצב.

"אנחנו משתמשים מעט מאד במציאות בקולקציות שלנו. וכמו בעור, אנחנו ממשיכים לעבוד עם תעשיית המזון ועם ספקים מוסמכים, הנמצאים במעקב", אמר ללה פיגארו.

כמו כן, המעצב הוותיק של שאנל, קרל לגרפלד, סיפר לאחרונה כי הוא משתמש לעתים נדירות בפרווה ואיננו מצליח להיזכר בפעם האחרונה בה הוצגה על המסלול. הוא נימק את הצעד חסר התקדים של החברה בתואנה כי "עשינו זאת כי זה באוויר. זו בחירה חופשית".

ההחלטה הייתה בלתי צפויה ודרבנה עשרות מותגי אופנה להפסיק למכור מוצרים עשויים משועל, חורפן וכדומה.

עם זאת, בהרמס ממשיכים למכור תיקי בירקין מעור תנין, למרות שנים של מחאות מצד ארגון "PETA" למען טיפול מוסרי בבעלי חיים, אשר אפילו רכש מניות בבית האופנה כדי לקדם את מטרתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר