מקורביו של נתניהו לא יוכלו לממן את הגנתו

הוועדה למתן היתרים של מבקר המדינה הודיעה כי היא דוחה את בקשתו של נתניהו לקבל מימון להגנתו המשפטית מאנשי העסקים ספנסר פרטרידג' ובן דודו נתן מיליקובסקי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוועדה למתן היתרים דחתה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמקורביו יממנו את הגנתו המשפטו, כך על פי הדיווח ב-ynet. מדובר בספנסר פרטרידג' יזם נדל"ן אמריקאי שמקורב למשפחת נתניהו. לפני כשנתיים רכש פרטרידג', מחצית מבית הוריו של ראש הממשלה מאחיו הצעיר עדו נתניהו תמורת 4.24 מיליון שקלים. המקורב הנוסף שביקש לשלם את הגנתו של נתניהו הוא בן דודו נתן מיליקובסקי.

הוועדה קבעה בין היתר, כי "מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית, הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון".

ייתכן שבשל החלפת צוות ההגנה של נתניהו רק השבוע ע"י עו"ד נבות תל צור והשופט בדימוס עודד מודריק, יבקשו עורכי דינו החדשים של ראש הממשלה, שהחליפו את הצוות שבראשו עמד עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, לערער על ההחלטה.

לא ברור לחלוטין מדוע נתניהו, אדם עשיר בזכות עצמו, נזקק למימון של אנשים חיצוניים להוצאותיו המשפטיות

הפנייה לוועדה נעשתה לאחר שהיועמ"ש קבע כי מימון הגנתו המשפטית של נתניהו על ידי מקורביו זקוק לאישור וועדת ההיתרים. הוועדה היא האחראית לאשר קבלת כספים שהועברו לשר לאחר שנכנס לתפקידו, בהתאם לכללי שופט העליון המנוח שלמה אשר. היא כאמור פסלה את בקשת נתניהו.

פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו מסרו בתגובה להחלטה: "לאור שילוב הנסיבות של פטירתו של עו"ד יעקב וינרוט והאירועים הביטחוניים שראש הממשלה נתניהו ניהל בעת האחרונה, לא עלה בידו לענות לשאלות הוועדה במועד שהיא קבעה. צוות הפרקליטים החדש של ראש הממשלה, בראשות עו"ד נבות תל צור, כבר פנה לוועדה והבהיר, כי בימים הקרובים יועברו כל הנימוקים לבקשה שהופנתה לוועדה ובכלל זה תקדימים בהם ניתנו אישורים לנבחרי ציבור למימון הגנתם. לפיכך יש להמתין להחלטה הסופית של הוועדה לאחר שתשמע את הנימוקים המלאים שיוגשו בפניה".

במשרד המשפטים מסרו בתגובה כי "לפני כעשרה חודשים, פנה ראש הממשלה ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע למימון הוצאות ההגנה המשפטית שלו על ידי שניים ממקורביו. לאחר בחינת הדברים, מצא היועץ המשפטי לממשלה כי בנסיבות העניין, חוק המתנות איננו חל, אולם, על ראש הממשלה לפנות לוועדה למתן היתרים לפי 'כללי אשר', הפועלת במשרד מבקר המדינה, על מנת שתבחן אם יש מקום להתיר את קבלת המימון כמבוקש".

"בדיקת הוועדה נדרשה משום שכללי אשר בוחנים נקודת מבט רחבה יותר מהאמור בחוק המתנות, המתייחסת גם להיבטים ציבוריים ואחרים".

"החלטת הוועדה מאשרת את עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה בנסיבות העניין, חוק המתנות איננו חל, וכי הוועדה למתן היתרים היא הפורום המתאים והמוסמך לדון בבקשת ראש הממשלה. החלטת הוועדה מדברת בעד עצמה, והיא אף מתווה כללים חשובים ליישום כללי אשר בסוגיות מעין אלה בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר