פרסום ראשון

מאות נשים קוראות לדרעי: "עצור את הפגיעה בקדושת הכותל"

מאות נשים חתמו על עצומה הקוראת למ"מ שר הדתות אריה דרעי, להרחיק את "נשות הכותל" מהכותל המערבי, בעקבות פרובוקציות שהן מבצעות במקום, זאת לקראת תפילת ראש חודש הקרובה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
"נשות הכותל" (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: מאות נשים חתמו בימים האחרונים על עצומה נגד הפגיעה בקדושת הכותל המערבי, המיועדת לממלא מקום שר הדתות אריה דרעי בקריאה לשים סוף לחילול הקודש המתרחש בכותל מדי חודש על ידי "נשות הכותל".

קבוצת הנשים החרדיות והדתיות האלו יזמו את העצומה המדוברת, בעקבות הפרובוקציות החוזרות של "נשות הכותל", כאשר "אותה קבוצה קיצונית מפרה באופן בוטה את מנהג המקום, שכל באי הכותל מלבדן מכבדים, ומעוררת במקום הקדוש ריב ומדון. בשעה שהן נמצאות ברחבה, התפילה של מאות ואלפי הנשים הבאות להתפלל בעזרת הנשים מופרעת באופן קריטי".

"כאשר נשות הפרובוקציה רוקדות, שרות בקולי קולות, מוחאות כפיים ומעוררות מחאה ומהומות במקום הקודש", מתואר בעצומה, "הרי שלבאות לשפוך את ליבן בכותל קשה מאוד לשמוע את החזן או להתרכז בתפילה לנוכח ביזוי המקום הקדוש".

דרעי. שר הדתות מאז פטירת אזולאי (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

יוזמות הקריאה הפומבית לדרעי מדגישות, כי הרבנות הראשית מתנגדת לקיום הטקסים של נשות הכותל, ולכן הן פונות ליו"ר ש"ס, האחראי כעת בתוקף תפקידו החדש כמ"מ שר הדתות על המקומות הקדושים, ו"דורשות שתפעיל את סמכותך ותפעל להרחיק את הפרובוקטוריות מהכותל, ולאפשר להמון המתפללות להתפלל בו בכוונה ובקדושה".

את העצומה הן מסיימות בתפילה: "שנזכה לראות בטוב ירושלים ובבניינה השלם בקרוב".

העצומה מצטרפת לתלונה שהגישו הנשים הללו - 'נשים למען הכותל' - למשטרה, נגד אלימות שלטענתם הפעילו 'נשות הכותל' בראש החודש האחרון, בעת התפילה, כאשר לדבריהן הן דחקו והפריעו למתפללות, אף באמצע 'תפילת העמידה', כשהן שרו וצעקו ברעש רב ובכוונה תחילה כדי להתריס ולהפריע למתפללות הנורמטיביות.

מהומה סביב 'נשות הכותל' (צילום ארכיון: "חדשות לפני כולם")

בצלאל זיני, ראש 'המטה המשותף למען שמירה על קדושת הכותל', מסכם: "לא ייתכן שנשות ישראל הבאות להתפלל כמסורת ישראל בכל הדורות לא יוכלו להתפלל כראוי ליד הכותל המערבי. זה מזכיר לנו תקופות אפלות בהיסטוריה שלנו, וחייבים לשים לזה סוף. אנו קוראים למשטרת ישראל למצות את הדין עם הנשים האלימות. בנוסף, אנו קוראים לשר הדתות בפועל, אריה דרעי, להשיב את הסדר והכבוד למקום ולשמוע לבקשת הרבנים הראשיים לישראל לתקן מכוח הסמכות הנתונה לו בחוק את התקנות המחזקות את קדושת המקום ואוסרות על כל פגיעה מעין זו בשריד בית מקדשנו".

לאה אהרוני מ'נשים למען הכותל' הוסיפה: "הגיעו מים עד נפש. מדובר פה בשערורייה לאומית. לא ייתכן שבמקום הקדוש לעם היהודי לא יהיה חוק וסדר וכל אחת תוכל לבוא ולעשות פרובוקציות, ובכך להדיר נשים רבות שלא באות להתפלל בגלל הרעש והמהומה".

אלימות בגלל "תפילת נשות הכותל" (באדיבות המצלם)

לדבריה, "יש מסורת בעם ישראל ויש מנהג וסדרים כיצד לכבד את ההלכה במקום הקדוש הזה. גם מבקרים לא יהודיים שמים כיפה ומתפללים בהפרדה, כי הם מרגישים את היראה ומכבדים את מנהגי המקום הזה. רק קומץ צעקני של נשים מגיע ועושה ככל העולה על רוחו, פוגע במאות מתפללות שבאותו להתפלל בראש חודש ומבזה את הכותל - ואין דין ודיין".

"אנו דורשות משר הדתות להפעיל את סמכותו ולהרחיק את הפרובוקטוריות מהכותל, בכדי שיהיה אפשר לחזור ולהתפלל בו כפי שהתפללו בכל הדורות", הדגישה לאה.

פנינו לקבלת תגובתו של השר אריה דרעי אך זו לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה. לכשתתקבל - נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר