'מגן צפוני'

צה"ל לאו"ם: מי שייכנס לשטח ישראל במנהרה; חייו בסכנה

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק פגש את מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. וחשף כי צה"ל מצא מנהרת נוספת שנחפרה מתוך הכפר רמיה הלבנוני (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חשף הערב על מנהרת טרור נוספת שנמצאה משטח לבנון אל תוך שטח ישראל הדברים נאמרו בפגישה שנערכה היום בצהריים (חמישי) בין מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק,לבין מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. במהלך הפגישה לקח אלוף הפיקוד את מפקד יוניפי"ל לסיור במרחב מנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל.

מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית ע״י ארגון הטרור חיזבאללה במטרה לפגוע באזרחים ישראליים וציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם – ובראשן החלטה 1701. האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון.

מפקד פיקוד הצפון מסר למפקד יוניפי"ל עזר של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל ודרישה ברורה, כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול וציין בפניו כי מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו. האחריות לשלומם של תושבי דרום לבנון הגרים בסמוך לתת הקרקע החודר לישראל מוטלת על ממשלת לבנון.

בצה"ל הדגישו שוב כי המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום מידי על תושבי ישראל.

צה״ל הבהיר כי הוא רואה בממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי״ל אחראים על כל המתרחש בלבנון ובאכיפת החלטה 1701 של האו"ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר