חג האורים

פרויקט חג מיוחד: אלו מאירי הפנים של עולם התורה • צפו

לרגל חג החנוכה, יצאנו לחפש את שמונת הנרות של עולם התורה. הרבנים, ראשי הישיבה מאירי הפנים שכולם אוהבים אותם והם אוהבים את כולם. מתוך התכנית 'ישי ורבינא בכיכר' (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(עריכה: אריאל ליבא)

מטבע הדברים, העולם התורני מקפיד על קוצו של י' ומדקדקים עם עצמו על כחוט השערה, מה שברוב המקרים מקרין גם על הסביבה. פרויקט כיכר השבת בחר עבורכם את הדמויות יוצאות הדופן, האהובות והאוהבות – מאירי הפנים של עולם התורה.

הרב יצחק זילברשטיין

חבר מועצת גדולי התורה וגם רב שכונת רמת אלחנן מוכר לכולנו מסיפוריו המרתקים ומהפסקים האנושיים והמתחשבים, אישיותו הכובשת וחיוכו מאיר הפנים ניכרים גם במשנתו התורנית. וכך, במהלך השנים הוא תמיד ינסה למצוא את הפיתרון ולא את הבעיה.

האדמו"ר מטאלנא

כשאומרים אדמו"ר אתם בודאי מדמיינים רב ישיש עפוף בשרעפי קודש סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמים, עומד ומבעיר את הנרות בעולם הזה תוך שהוא מתקן תיקונים ומכוון תקנות היי שם. לא כך הוא בכלל האדמו"ר מטאלנא מדובר ברב המדבר בגובה העיניים, כמעט אחד משלנו, מאיר פנים לכל אחד, הסוחף אחריו את ההמונים - חסידים כליטאים בדרשותיו המיוחדות.

ישי ורבינא בכיכר; התוכנית המלאה

הגה"צ רבי בנימין פינקל

בתפקידו הרשמי הוא משגיח בישיבת מיר, אולם חיוכו הרחב פרוש על פני כל עולם הישיבות דמותו האבהית והמאירה מחבקת גם את אחרון הישיבישערס' אי שם בישיבות בין הזמנים בצפון תוך שהוא מעניק מזור ומרפא לבעיות ולצרות של כל אחד באשר הוא.

הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג

עיניו עצומות בחוזקה, ידיו הצנומות פרושות למרום וכל כולו להבת אש. המשפיע המפורסם רבי צבי מאיר זילברברג. מעולם לא רצה ליטול על עצמו עול הנהגת קהילה, אבל למרות זאת, אלפי אנשים ברחבי תבל משוועים למוצא פיו וכל אשר יאמר להם- קדוש.

אך בולט מכל בתכונותיו של המשפיע לבביותו ויחסו האישי לכל מי שנמצא בשיעוריו. חזותו האנושית והטהורה, עם הנימוסים המכובדים והאצילים, החיוך המאיר של הרב, והיד שמושיט לכל אחד באהבה – ממיסים את הלב וללא ספק הפכו את הרב זילברברג לגדול המשפיעים החסידיים.

הגאון רבי אליהו ציון סופר

דמותו האצילית של הגאון רבי אליהו ציון סופר העומד בראש אחת הישיבות הנחשקות בציבור הספרדי – ישיבת רכסים, מאירת פנים, סוחפת ובעיקר אנושית. אך היא מקיפה הרבה יותר מאשר שיעורים ושיחות בישיבה. הרב סופר מקורב לכל בחור מתוך ה-400 בחורים הלומדים בישיבה – בשמחה ובצער.

שמחת החיים הטבעית מאפיינת את הרב סופר. כשאנו עומדים לפגוש ראש ישיבה, נדמה לנו שנצפה בפנים רציניות, שיש בהן מאימת המסתורין. הרב סופר ההוא ההיפך הגמור מזה. סיסמת חייו, שאותה מיישם בכל מלוא אישיותו, "תוגתו בלבו, צהלתו על פניו".

ראש הישיבה, הגרב"ד פוברסקי

לא רק 'הדרת פנים' ופנים מאירות משתקפים מדמותו של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי. בוגרים ותלמידים מספרים על אדם שיודע להתאים את עצמו לכל גיל ולכל רמה מבין אלפי תלמידיו "הוא אהב את כולם, לכן כולם אוהבים אותו",

בוערת בר' בערל נשמה חסידית, ללא ספק חסרים לנו דמויות כאלה - תמיד מאיר פנים, תמיד תפגשו אותו כשהוא בשלווה ובנעימות.

הגאון רבי אריה שפירא

מראהו של ר' אריה שפירא מטעה. אין לו 'חשיבות'. הוא מתנהג בקלילות, הפראק והכובע מונחים עליו ברישול, ולפעמים ניתן לחשוב שהוא אחד מאברכי הישיבה בשל פשטותו והתנהלותו הצנועה אפילו בתככי הישיבה, בחורים, לא פעם מוצאים את עצמם יושבים לצד ר' אריה שהתיישב בסמיכות למקום מושבם בבית המדרש".

ראש הישיבה הצעיר סוחף אחריו תוך הארת פנים נדירה במחוזותינו לא רק את בחורי הישיבה. אברכים אשר נישאו ובנו את ביתם קשורים בלב ובנפש לר' אריה – יכבדו אותו בסנדקאות לבנם הראשון ויזמינו אותו לחנוך את ביתם החדש.

הגאון הרב ראובן אלבז

שמחת החיים הטבעית מאפיינת את חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז, בוגרים ותלמידים מישיבת אור החיים מספרים ל'כיכר השבת על אדם ידען מדהים, שנון וחריף, שניחן ביכולת ניתוח חדה כתער, במוח מקורי ופורה, ובסגנון רהוט וישר המתרחק מפלפולים ומסברות כרס, ויודע להתאים את עצמו לכל גיל ולכל רמה מבין תלמידיו הרבים, הן בישיבתו והן בשיעוריו הרבים ברחבי הארץ. אך מעל הכל מעידים תלמידיו כי נשבו בחיוכו הכובש ובמחת החיים אותה מקרין על פני כולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר