המשא ומתן בירושלים

'אגודה': "המילים על אחדות - בלוף"; 'דגל' וש"ס: "חצופים"

בעוד ליאון פועל להכניס את ברקוביץ לקואליציה, בכיר ב'אגודה' עולה להתקפה וטוען כי לא מתנהל עמם מו"מ וכי הדיבורים על אחדות - הם בלוף. בש"ס וב'דגל' משיבים כי "זו עזות מצח" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליאון ודייטש באולפן 'כיכר השבת' (צילום ארכיון: חיים גולדברג)

ראש עיריית ירושלים משה ליאון מרכז בימים אלו מאמצים רבים בכדי לצרף את סיעת 'התעוררות' בראשות עופר ברקוביץ לקואליציה שבראשותו, כך שהקואליציה לא תצטייר כחרדית-דתית בלבד. ב'אגודת ישראל' סבורים כי ליאון צפוי להעניק ל'התעוררות' שני סגנים, כאשר אחד מהם יהיה על חשבון הסיעה החסידית, אך בסיעות החרדיות לא מתרגשים מהטענות.

גם היום (ראשון) מדגישים בסיעה החסידית כי עד כה איש לא פנה אליהם לנהל מו"מ על כניסה לקואליציה, וכי מי שעומד - לטענתם - מאחורי המהלך, הם ראשי המפלגות החרדיות בכנסת, אריה דרעי ומשה גפני.

לדברי גורם בכיר ב'אגודה': "ההחלטה של ליאון להעניק להתעוררות שני סגנים מלאים היא על חשבוננו. מדובר בהמשך המגמה של ש"ס לנקום בחסידים, להשפיל את 'אגודה' ולנשל אותנו מכל עמדה בסיסית בקואליציה".

הגורם ממשיך בדבריו הקשים ואומר כי "כל המילים הגבוהות על אחדות וסיום המריבות הם אחיזת עיניים ובלוף. אגודת ישראל תפעל כאופוזיציה לוחמנית נגד קואליציה קלוקלת שמפקירה את קדושת ירושלים ודורסת את הקהילות החסידיות מהעיר ואת נציגי מועצת גדולי התורה".

יצוין כי בש"ס מכחישים מעורבות במו"מ מול 'אגודה'. לדברי בכיר במפלגה: "אריה לא מתערב, הוא לא מתנגד. הפוך, הוא בעד". לדברי הגורם, ככל הנראה מדובר ב'נקמה' של 'דגל התורה' על המתרחש בבית שמש.

עם זאת, בכיר במפלגות החרדיות מסביר ל"כיכר השבת כי "יש מחיר למי שתמך במשה ליאון בבחירות. אריה קינג וחגית משה שתמכו בליאון בסיבוב השני, לכל אחד יש שני מנדטים, קיבלו סגן ברוטציה. ברקוביץ מגיע לקואליציה עם תשעה מנדטים ועוד מנדט של זאב אלקין, הוא צפוי לקבל שני סגנים. ב'אגודה' כל נציג רוצה תיק בכיר, והם שלושה מנדטים. האמת שאין להם על מה להתלונן".

כמו כן, בסיעות החרדיות 'דגל' וש"ס טוענים שהדברים של בכירי 'אגודה' הם "חצופים", מאחר ולטענתם 'אגודה' הביאה להפסד של משה אבוטבול בבית שמש ולקחו לעצמם את התפקידים הבכירים במסגרת דיל עם עליזה בלוך. "זו עזות מצח", הם אומרים.

גורם בתוך סיעת 'אגודת ישראל' טוען בימים האחרונים כי נציג בעלזא בסיעה, מיכה הלברשטאם, שוקל להצטרף לקואליציה גם אם יתר חבריו לסיעה יחליטו להישאר באופוזיציה.

בתוך כך, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע בסוף השבוע, במהלך שמחת ה'ווארט' לבתו של מנכ"ל התנועה חיים ביטון, כי ש"ס תזכה לתואר מ"מ ראש העיר, כך שצביקה כהן יכהן כסגן ומ"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר