בעקבות הוונדליזם

הפרלמנט: מאות אלפי דולרים יוקצו לשומרים דוברי עברית

במחוז השוויצרי באזל-שטאדט, החליט הממשל להוסיף תקציב מיוחד עבור מאבטחים חדשים, שיוצבו במוסדות יהודיים בערי המחוז • בין הדרישות: היכרות עם מנהגים יהודיים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חדשות מרנינות עבור יהודי באזל: אושרה תוספת תקציב עבור הכשרת והעסקת מאבטחים מיוחדים למוסדות יהודיים באזור.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', רק בשבוע שעבר סבל בית כנסת בבאזל מוונדליזם: חלון בית חב"ד בעיר נופץ בפטיש, ובשלב זה טרם נתפסו חשודים. ר' זלמן וישדסקי, שליח חב"ד המקומי, סיפר: "אני מתגורר כאן כבר 16 שנה, אך זו הפעם הראשונה בה אני חושש על עצמי ועל משפחתי".

למרות התקרית, בית חב"ד קיים ביום שני הדלקת נרות מרכזית בכיכר השוק העירונית. עם זאת, מסתבר שהרשויות לקחו את ניפוץ החלון ברצינות, והחליטו לתגבר את האבטחה הקיימת על מוסדות יהודיים.

ממשלת מחוז באזל-שטאדט, המחוז בשוויץ הכולל את העיר באזל, אישר הקצאת 746,000 פרנק שוויצרי (668,000 דולרים) לצורך מאבטחים נוספים, כך דווח בכלי תקשורת מקומי.

הכסף ישמש להכשרת והעסקת צוות בן שמונה מאבטחים. בין דרישות הבסיס: על המועמדים להיות דוברי עברית, ובעלי היכרות עם מנהגים יהודיים. ההכשרה תימשך בין שנה לשנה וחצי. פרטי עבודתם המדויייקים לא נחשפו מטעמי ביטחון.

יצויין כי מדובר בפעם הראשונה בה אושרה תוספת תקציב לצורך הגנה על מוסדות פרטיים. לאחר דיונים ממושכים בפרלמנט המקומי, הוחלט כי מדובר בסיטואציה מיוחדת המצדיקה תוספת תקציב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר