'מבקשים תשובות ברורות'

השופטת החרדית שחררה את בן ה-16 שנאזק באלימות

"לא קם החשד כי בוצעה עבירה או כי עומדת להתבצע עבירה, וממילא שמעצרו של המשיב שלא כדין ורק מפני כך דינו שחרור", קבעה השופטת חוי טוקר והורתה על שחרורו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השופטת חוי טוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קטין יהודי כבן 16, שנעצר באלימות על ידי שוטרים בשכונת רמות בירושלים בשבוע שעבר, שוחרר היום (ראשון).

כזכור, ארגון 'חוננו' ייצג את הקטין, ובנוסף שלח ארגון חוננו תלונה דחופה לימ"ר ש"י על המעצר האלים, הכוללת עדויות של שכנים ועוברי אורח שהיו עדים למעצר וראו את השוטרים אוזקים את הנער מותקף ונאזק לאחר שהוא נגרר על הקרקע.

ביום חמישי, הובא הקטין לבימ"ש השלום בירושלים, מאחר והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו 'לצורך חקירה'. בדיון טען עו"ד משה פולסקי מארגון 'חוננו', כי המעצר אינו חוקי וכי יש לשחרר את הקטין ללא תנאי. ואכן, השופטת חוי טוקר קיבלה את הדברים והורתה על שחרורו של הקטין ללא כל תנאי, תוך שהיא קובעת כי לא היתה כל סמכות לעצור את הקטין.

"בכל הכבוד, לא היתה סמכות לעכב את המשיב, ובוודאי לא לעוצרו ללא צו של שופט, שכן לא קם החשד כי בוצעה עבירה או כי עומדת להתבצע עבירה", כתבה השופטת בהחלטה, "וממילא שמעצרו של המשיב שלא כדין, ורק מפני כך דינו שחרור".

בתגובה להחלטה מסר עו"ד פולסקי: "צר לי מאד שהמשטרה מפרה שוב את הוראות החוק, ומגיעה לעצור קטין בביתו באלימות רבה, ללא הצדקה וללא צו מעצר כנדרש בחוק. בבית המשפט התברר באופן ברור, כי המעצר לא היה חוקי, לא היתה סיבה לעצור את הקטין, ובטח לא לבקש את המשך מעצרו.

"האלימות במקרה הזה הופעלה ע"י השוטרים ולא ע"י הקטין, אנו מקווים כי מח"ש תידרש לנושא ותחקור באופן יסודי את התנהלות המשטרה במקרה", דברי פולסקי.

על המעצר הוגשה תלונה דחופה, הכוללת עדויות של שכנים ועוברי אורח, לפיהן בשעות הבוקר הגיעו שלושה שוטרים לביתו של הקטין וביקשו ממנו לצאת אליהם. "כשהגיע בסמוך אליהם הסתערו עליו בלא התראה מוקדמת, בלא להציג לו צו מעצר, בלא לבקש ממנו להתלוות לניידת ובלא שעשה לכך דבר או חצי דבר".

לפי עדי הראיה, השוטרים השכיבו את הקטין על הרצפה ברחוב, אזקו אותו והכניסו אותו לניידת. עוד מתואר בתלונה כי עדי הראיה היו "מזועזעים עד עמקי נבכי נשמתם", ובתה הקטנה של אחת השכנות החלה לבכות מעצם המראה.

מכתב התלונה מסתיים באמירה ובבקשה כי "ברור מהעדויות כי המעצר לא בוצע בהתאם לנהלים, אולם הרבה יותר מכך, גישת המעצר היתה אלימה ומשולחת רסן. אני מבקש לקבל תשובות ברורות על התוקפנות משולחת הרסן כלפי הקטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר