מתיחות דיפלומטית?

הנשיא הנמלט רוצה לבוא לישראל לטיפול

ישראל צפויה להתמודד עם מתיחות בין קייב למוסקבה, זאת בשל רצונו של הנשיא המודח של אוקראינה שנמלט לרוסיה להגיע לטיפול רפואי בישראל מול הדרישה להסגרתו (מדיני)

ויקטור ינקוביץ' (צילום: שאטרסטוק)

האם ישראל תצטרך להתמודד מול לחץ דיפלומטי של רוסיה ואוקראינה? על פי הדיווח ב-ynet, נשיאה לשעבר של אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ' בן ה-68, שנמלט ב-2014 לרוסיה והודח מתפקידו מבקש להגיע לטיפול רפואי בישראל מה שמעלה דרישות באוקראינה להסגרתו לידיה. ינקוביץ' מקורב לפוטין ובמקרה והנשיא יבקש באופן אישי את כניסתו לישראל ללא הסגרתו הדבר יציב את ישראל במצב בעייתי.

כזכור, הודח ינקוביץ' מנשיאות אוקראינה בגין אחריותו לאירועי יברומאידן שבהם נהרגו 125 בני אדם בהתנגשויות עם המשטרה. המפגינים הרבים פרצו לבסוף לארמונו ונחשפו לעושר הראוותני במיוחד שנמצא בו ולאחר מכן הוא הודח באופן רשמי והואשם גם בכך ש"מכר" את אוקראינה למוסקבה.

ינוקוביץ' שמתגורר מאז מרוסיה ואף לא יכול לצאת ממנה בשל היותו מבוקש על ידי האינטרפול, נפצע באמצע נובמבר בעת ששיחק טניס במוסקבה. הוא אושפז לטיפול חירום במרפאה פרטית ועל פי הדיווחים נבדק על ידי רופא ישראלי שטס במיוחד עבורו למוסקבה וקבע כי עליו להגיע לטיפול רפואי בישראל. על פי הדיווח ב-ynet, עורך דינו, אלכסנדר גורושינקי, אמר שהוא מבקש להגיע לטיפול רפואי בישראל.

הדיווח על כך באוקראינה הביא להכרזת התובע הצבאי הראשי באוקראינה, אנטוני מאטיוס, שאמר כי אם ינוקוביץ' אכן יגיע לישראל - אוקראינה תדרוש את הסגרתו. "יש שיתוף פעולה משפטי בין פרקליטות המדינה באוקראינה לבין מדינת ישראל. אם יגיע לישראל, אנו מחויבים לדרוש את הסגרתו", הוסיף מאטיוס.

מנגד, כאמור, היחסים בין ישראל לרוסיה טובים מידי מכדי שישראל תסרב לבקשה אישית של הנשיא פוטין בנושא ולא תהיה מוכנה להתחייב לאי הסגרה.

ממשרד החוץ בירושלים נמסר בתגובה: "משרד החוץ לא מכיר שום פנייה בנושא הגעת ינוקוביץ' לארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר