התבטאות חריפה

רב מ'הפלג' על ליאון: העמידו את הרשע למען האידישקייט

הגרד"א זלזניק, מרבני 'הפלג', תקף את הישיבות שאסרו לומר תהילים על גזירת הגיוס וטען: "מי העוזר של היוונים היום? זה אלו שאומרים שאין גזירה", והוסיף ותקף את ראש העיר י-ם משה ליאון (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגרד"א זלזניק (באדיבות המצלם)

חבר המועצת של "הפלג הירושלמי", הגאון רבי דב אהרן זלזניק, המכהן בתפקיד רשמי בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, יצא למתקפה נגד עולם הישיבות שלטענתו משתפות פעולה עם חוק הגיוס. בדבריו, כינה חרדים שמשתפים פעולה עם צה"ל כ"חרד"ק, עלוב ורשע", ולסיום - תקף את ראש עיריית ירושלים משה ליאון ואמר כי "העמידו את הרשע הזה למען האידישקייט".

הרב זלזניק, מרבני 'הפלג', הפך בשנתיים האחרונות לנואם בולט מקרב רבני המפלגה, וכך אמר בנאום שנשא ביממה האחרונה: "באים לרבני אמריקה אנשים עם זקנים ואומרים 'אין גייסים זה הכל דמיונות', הדברים מפורסמים בתקשורת ובעיתונות שיש פלוגה של חיילים שמקבלים משכורת גבוהה על כל בחור שהם מחטיאים הם מקבלים בונוס".

"הדבר הזה ידוע", המשיר הרב זלזניק, "זה כתוב בעיתונות החילונית לא כתוב בהפלס. יש מפקד שמקבל משכורת ותמלוגים על כל אחד שהוא מחטיא ומי שמדבר נגדם מקבל עונש. הצדיק רבי שלמה פיין, הם רודפים אותו, גזרו עליו עונש של מאות אלפי שקלים כי דיבר נגד הגייסים. מי העוזר של היוונים היום? זה אלו שאומרים שאין גזירה, בכל מדינות העולם יש דבר כזה גיוס בנות, לתפוס בנות ולהכריח אותם. ומי משתתף עם הגזירה הזאת? אלו שאומרים שאין גיוס בנות".

הרב זלזניק הוסי ותקף את הישיבות שסירבו לדבריו לומר תהילים על "גזירת הגיוס" ואמר כי "מי שיודע, יודע את התוצאות - בישיבות הקדושות בזמן שחוקקו את החוקים האלה היה אסור להגיד תהילים בישיבה. הם פחדו שאולי הקב"ה יעזור, ואם יהיה פה תהילים יהיה התעוררות נגד זה, הדברים נוראים. עושים את זה אנשים שהם לא מחללי שבת, הם משתוללים אצל הרבנים להגיד שאין גזירה".

לדברי הרב זלזניק: "לציבור אסור לצעוק 'גייס', אסור לצעוק 'חרד"ק', מי שצעק קונסים אותו במאות אלפי שקלים, ההסתכלות שלנו בעיניים שלהם - חרד"ק, עלוב, רשע מרושע. בתקופת המתייוונים הקימו בתי כנסיות למתייוונים, היה להם מקום סגור ששם לא הגיעו לדרגה של המתייוונים של היום".

"הם לא יתנו עליות לחרדים, הם יפטרו את הרבנים, הם רוצים להרוס בית כנסת המתייוונים של היום כי חרדים הקימו אותו, אנשים מתפללים ולכאורה הם יראים ושלמים ולומדים מוסר לחזק את הגזירה ואת ידיהם של הרשעים של היום, הם רצים לרבנים להגיד שאין גזירת גיוס, מי שאומר שיש הוא עובר על חילול ה'".

בסיום דבריו תקף הרב זלזניק את הבחירה במשה ליאון כפי הוראת מרנן ורבנן גדולי התורה וכינה את ליאון כ"רשע", ואמר כי "העמידו את הרשע הזה למען האידישקייט".

ל'כיכר השבת' נודע כי הרב זלזניק שנעדר בשנים האחרונות ממסיבת חנוכה בישיבת 'מאור התלמוד' מאז השתייכותו ל"פלג", הגיע השנה להשתתף במסיבה. מהומה קטנה התחוללה במקום, כאשר משגיח הישיבה הגאון רבי חיים שלמה גינויער יצא מהמסיבה בעת כניסתו של הרב זלזניק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר