צפו בדבריהן

ניצולות הפיגוע בעפרה: "זחלנו אל אחורי הטרמפיאדה"

"מישהו התחיל לצעוק שאלוקים לא ייקח אותו" - חן ומירב משחזרות את רגעי האימה של פיגוע הירי בעפרה, בו נפצעו • צפו בדבריהן • המשיכו להתפלל על האם ותינוקה; מצבם עדיין קשה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הניצולות משחזרות (צילום: משי בן עמי, ynet. תמונה ראשית: 'החדשות')

שתיים מפצועות פיגוע הירי הקשה בצומת עפרה, שחזרו היום (שני) את הרגעים המחרידים, בסופו כזכור הן פונו עם עוד שלושה במצב קל-בינוני, בעוד שירה איש-רן (21) פונתה במצב קשה, כשלאחר מכן יולד תינוקה הראשון בהליך חירום - ומצבו הידרדר היום.

חן ענתבי ומירב שרביט דיברו ממיטתן בבית החולים שערי צדק, בו הן מאושפזות, וכך הן תיארו: "היינו בטוחות שזה נפצים או זיקוקים. לא ידענו מה לעשות, אז רצנו והתחבאנו מאחורי מצבת זיכרון למישהו שנהרג בפיגוע בצומת".

מירב הוסיפה, מול מצלמות כלי התקשורת: "בחיים שלי לא ראיתי איך נראים יריות, הייתי בטוחה שזה נפצים או זיקוקים. אבל אז פשוט ראיתי מלא אנשים יורדים לרצפה, זוחלים, מתחבאים מאחורה. באותה שנייה לא ידעתי מה לעשות, ראיתי את חן יורדת לרצפה, ירדתי גם והתחלנו לזחול אל מאחורי הטרמפיאדה".

"ראיתי פתאום בום", הוסיפה חן חברתה, "כל מיני רסיסים שמתנפצים, והייתי בטוחה שזה זיקוקים, בגלל המסיבה שהייתה שם קודם. כשראיתי את האישה בהריון מדממת על הרצפה ואת בעלה צועק הבנתי שאני צריכה להסתתר".

(צילום: משי בן עמי, ynet)

"חיפשתי את מירב, החברה שלי, ורצנו. יש איזו אבן זיכרון לפיגוע שהיה פעם בצומת", צוטטה הפצועה ב-ynet, "עמדנו מאחוריה וחיכינו שם. היה מישהו לידנו שהתחיל לצעוק 'שמע ישראל' ושאלוקים לא ייקח אותו וכל מיני דברים כאלה. שמעתי גם צעקות 'ירי', 'פיגוע' וכל מיני צעקות כאלה".

היא המשיכה ותיארה את רגעי האימה: "היינו מאחורה ומירב אמרה לי 'תתקשרי, תתקשרי לאמא', ואני לא הבנתי מה אני צריכה לעשות. פתאום ראיתי מלא חיילים, הייתי בטוחה שהמחבלים עדיין רודפים אחרינו. אני ראיתי שמישהו ירה, זה היה ממש בכמה שניות. הייתי בטוחה שזה בא משני רכבים, שהם ירו משני הצדדים".

(צילום: משי בן עמי, ynet)

כזכור, הפיגוע אירע כרבע שעה לאחר אירוע סמוך של הדלקת נרות, בו השתתפו תושבים רבים, כשמחבל שישב ברכב שחלף ליד תחנת ההיסעים פתח באש לעבר כל מי שעמד בה. אף שכוח צה"ל ירה לעברו, הצליח המחבל להימלט מהמקום.

במועצה המקומית בית אל פרסמו היום הודעה לתושבים, בה נאמר בין היתר: "מבין הפצועים שנפגעו אתמול בפיגוע החמור בצומת עפרה, נפצעו ארבעה תושבי בית אל: עמיחי ושירה איש-רן לבית סילברשטיין, חן ענתבי ודוד ליבר".

"הציבור מתבקש להמשיך להתפלל לרפואת שירה יעל בת ליאורה שרה, עמיחי ישי בן טלילה, והרך הנולד בן שירה יעל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר