המשטרה נערכת

אלו הכבישים שייחסמו בעקבות הפגנת 'הפלג' בבני ברק

עשרות צעירים מ'הפלג' ינסו בזמן הקרוב לחסום את צומת הרחובות השומר-ז'בוטינסקי בכניסה לבני ברק, במחאה על מעצר עריק, והמשטרה מפרסמת כעת את הנחיותיה לנהגים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Yehuda Haim/Flash90)

בשעה הקרובה (ראשון) צפויים צעירים מ'הפלג' להפגין בצומת הרחובות השומר-ז'בוטינסקי, אחת הכניסות המרכזיות לבני ברק, זאת כמחאה על המשך מעצרו של תלמיד ישיבה עריק מצה"ל, לאחר שלא הסדיר את מעמדו החוקי בלשכת הגיוס.

הצעירים ינסו לחסום את ציר התנועה העמוס בכלי רכב, כפי שנהגו בעבר, ובשל כך מפרסמת כעת המשטרה את היערכותה לחסימות אלו.

הצפי לחסימות ועומסי תנועה בעקבות ההפגנה, הוא ברחובות הבאים: רחוב ז'בוטינסקי מבן גוריון לכיוון מזרח, כביש היצירה בפתח תקווה לכיוון מערב, רחוב ז'בוטינסקי בקטע שבין בן גוריון לצומת גהה - שייסגר במידת הצורך, ורחוב החלוצים - שצפוי אף הוא להיסגר לתנועת כלי רכב מרחוב אברבנאל עד ז'בוטינסקי.

"ככל שכביש 4 יחסם לתנועה", נאמר בהודעת המשטרה, "יופנו כלי הרכב לכיוון אלוף שדה מדרום לצפון ולמחלף 471; מצפון ייסגר כביש 4 לתנועה מכיוון צומת מורשה".

עוד מומלץ לציבור משתמשי הדרך, "להתעדכן כל העת במוקד המידע 110 של המשטרה בדבר עומסי תנועה וכן לעשות שימוש באפליקציית הניווט לדרכים חלופיות. לנוסעי התחבורה הציבורית יש להתעדכן בהתאם אל מול חברות האוטובוסים ומוקדי המידע שלהם".

המשטרה מעדכנת כי היא תהיה פרוסה בצירים המרכזיים, ותבצע הכוונת תנועה ודילול עומסי תנועה ככל שהדבר יתאפשר.

ההפגנה הקודמת על מעצרו של אריה, בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"משטרת ישראל ערוכה למחאה ותפעל להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים ולא פחות חשוב מכך - תוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב. משטרת ישראל לא תמנע את קיום המחאה מתוך רצון כן לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של כל אזרח החפץ בכך. יחד עם זאת, לא נתיר כל הפרת סדר ונפעל בנחישות נגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא", נכתב בהודעה המשטרתית הרשמית.

כזכור, בהודעת "הוועדה להצלת עולם התורה", הגוף המארגן מטעם 'הפלג' את המחאות הללו, נאמר, כפי שדווח ב'כיכר השבת', כי "המערכה ממשיכה במלוא עוזה, בעקבות המשך מעצרו של אסיר עולם התורה הבחור החשוב יצחק אריה שסירב לשתף פעולה עם החוק הנפשע".

"המאבק על עתידו של עולם התורה והיהדות כולה יימשך בכל הכוח, עד להסרת האיום המרושע האופף את היכלי הישיבות", הכריזה עוד הודעת 'הפלג'.

כאמור, הפגנה זו באה בעקבות עיכובו לפני כשבועיים של יצחק אריה - תלמיד ישיבת בריסק (בראשות רי"ז סולובייצ'יק, בנו של רבי מאיר זצ"ל) - בידי שוטרים בנמל התעופה בן גוריון, העברתו לידי המשטרה הצבאית וכליאתו, לאחר שבמסוף המשטרתי עלה כי הוא עריק מהצבא.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", במוצאי השבת שלאחר מכן, הוא שוחרר באופן תקדימי להספד ולעליה לקברו של אביו, לרגל יום השנה הראשון לפטירתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר