עוקץ הקשישים

טלמרקטינג המרמה: תריסר חשודים נעצרו

בעקבות פעילות של משטרת ישראל, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, רשות המיסים והרשות להגנת הפרטיות, נעצרו הבוקר 12 חשודים בהונאת קשישים בסכומי עתק (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עושק קשישים היא תופעה בזויה של ניצול אוכלוסיות מוחלשות . במטרה להילחם בתופעה קשה זו, פועלת המשטרה בשילוב זרועות עם רשויות אכיפה נוספות, על מנת להתחקות אחר אותם נוכלים המנצלים ועושקים את כספם של אוכלוסיות אלה.

הותר לפרסום: במהלך השנה האחרונה , נוהלה על ידי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ת"א, הרשות להגנת הצרכן, רשות המיסים והרשות להגנת הפרטיות , חקירה סמויה , שבמרכזה הונו החשודים בשיטתיות ולאורך זמן , את קורבנותיהם- קשישים תמימים, ו״עקצו״ מהם מאות אלפי שקלים במזומן, כשהם מתחזים לסוכני טלמרקטינג.

החקירה נוהלה בשיתוף פעולה מלא בין המשטרה לרשויות אכיפה נוספות ובהן הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, רשות המיסים, הרשות להגנת הפרטיות והמוסד לביטול לאומי ולוותה על ידי פרקליטות ת״א אזרחי ופלילי.

במהלך החקירה המורכבת, נעשה שימוש באמצעים רבים ומגוונים- טכנולוגיים ואנושיים, הכל למען מיצוי חקירתי ובמטרה לאסוף ראיות טובות נגד החשודים .

על פי החשד- כך פעלה השיטה: החשודים איתרו קשישים אשר מתעניינים או התעניינו בעבר במוצרים כלשהם. החשודים ביצעו שיחות טלפון לאותם קשישים, הציגו עצמם כמוכרים בחברות שונות להן העניקו שמות שונים, בשיטת הטלמרקטינג.

הקורבנות נענו להצעות החשודים ושילמו להם דמי חברות במועדון , בתמורה להבטחה שיקבלו במתנה את המוצר בו התעניינו. בפועל, החשודים גבו מהקורבנות בגין כל עסקה אלפי שקלים, כראות עיניהם. הסיפור היה שב וחוזר על עצמו מדי תקופה כשהחשודים ממשיכים להונות את הקשישים ולשלשל במרמה כספים לכיסם.

כאמור, הבוקר עם מעבר החקירה מסמויה לגלויה , פשטו שוטרי מחוז ת"א וחוקרי רשויות האכיפה השותפות על בתיהם ובתי העסק של החשודים ועצרו לחקירה 12 חשודים בגין עבירות של הלבנת הון, מירמה בנסיבות מחמירות, זיוף, הונאה בכרטיס חיוב, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות עפ"י פקודת המיסים ועפ"י חוק הגנת הצרכן.

במהלך הפשיטה נתפסו רכבי יוקרה וכן ציוד מחשוב רב אותם תבקש המשטרה לחלט בסיום ההליך.

החשודים יובאו מחר בשעות הבוקר לבית משפט השלום בת"א שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר