האיום הצליח

ניצחון ל'איחוד הצלה': מד"א ייאלץ למסור את מלוא המידע

משרד הבריאות ימנה פיקוח על מנת לוודא כי מד"א יעקביר את מלוא המידע למוקד 'איחוד הצלה' • מנכ"ל 'איחוד הצלה', משה טייטלבוים: "מקווים כי הדבר ימנע בעתיד מקרים" (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: יצחק מחבוביאן)

ניצחון ל'איחוד הצלה': הפגנת מתנדבי 'איחוד' שתוכננה מול משרד הבריאות בוטלה, לאחר שהמשרד התערב וסיכם עם ההנהלה על מתווה עבודה.

סכסוך בין ארגוני ההצלה הוביל למקרים בהם אנשי הרפואה של 'איחוד הצלה', שהיו סמוכים לבית או לרחוב בו נמצא אדם הזקוק לעזרה רפואית, לא קיבלו את הכתובת המדוייקת ממוקדני מד"א בשל השתייכותם הארגונית.

המצב הוביל למצבים קשים מאד כאשר חולים בסכנת חיים לא קיבלו טיפול מהיר. הסכמות שהושגו בעבר מול מד"א לא השביעו את רצון 'איחוד הצלה' שטענו כי אותן הסכמות לא קויימו ע"י מד"א, ולכן תוכננה הפגנה אל מול משרד הבריאות בירושלים.

אך כעת מדווח כי ההפגנה בוטלה, בזכות התערבות משרד הבריאות במצב הנוכחי. המשרד הבטיח לפקח על התנהלות מד"א ולהבטיח כי מלוא המידע יועבר למתנדבי 'איחוד'.

ממשרד הבריאות נמסר, כי "לאחר פגישה של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב והנהלת איחוד הצלה, סוכם על מתווה עבודה שיבטיח יישום מלא של חוזר המנכ"ל בעניין שיתוף פעולה בין מד"א ו'איחוד הצלה' בהפעלת הכוננים, ויאפשר את יישום עקרונותיו - שליטה מרכזית מחד והזנקה שוויונית לכלל הכוננים, ללא קשר לזהות הארגונית שלהם.

"משרד הבריאות ימשיך לעקוב מקרוב אחר אופן יישום החוזר, וימנה פיקוח מטעמו על מנת להמשיך בהעצמת מערך רפואת החירום. על פי הנחיית משרד הבריאות, מהערב יועבר מלוא המידע למוקד איחוד הצלה על מנת שיוכלו להמשיך ולהציל חיים", נמסר מהמשרד.

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים, מסר כי "אנו מברכים על התערבות מנכ"ל משרד הבריאות, ועל ההתחייבות כי המשרד ימנה צוות פיקוח על התנהלות מד"א. אנו מקווים כי הדבר ימנע בעתיד מקרים, בהם אנשי הרפואה שלנו נמצאים סמוך לבית או רחוב בו נמצא אדם הזקוק לעזרה רפואית, אך מוקד מד"א מסרב לתת להם את כתובתו של האיש שלעיתים נמצא בסכנת חיים.

"לאור הסיכומים, ודרישת הנהלת משרד הבריאות כי מד"א יעדכן בקריאות החירום את מוקד 'איחוד הצלה' ומתנדבינו, עצרת המחאה שתוכננה למחר מבוטלת. עם זאת, אנו שומרים על זכותנו למחות ולהיאבק, במידה וההסכמים לא יקויימו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר