יודה בשחיתות

עמנואל: עזרא גרשי חתם על הסדר טיעון

ראש המועצה לשעבר שהואשם בשחיתות, חתם על הסדר טיעון עם הפרקליטות לפיו הוא ירצה 6 חודשי מאסר - שיומרו לעבודות שירות. על פי ההסדר, על גרשי יוטל קלון (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עזרא גרשי (צילום: יעקב כהן)

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר לבימ"ש השלום בכפר סבא, על דעת פרקליט המדינה, כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון בעניינו של ראש המועצה המקומית עמנואל לשעבר, עזרא גרשי.

על פי הסדר הטיעון, גרשי יודה כי במהלך מערכת הבחירות שהתקיימו במועצה בשנת 2013 הוא ביצע עבירת שחיתות ואיום- עבירה לפי חוק הרשויות המקומיות (בחירות). עוד על פי ההסדר, על גרשי ייגזרו שישה חודשי מאסר לריצוי בפועל, אותם יוכל לרצות בעבודות שירות אם יימצא מתאים לכך, וכן מאסר מותנה וקנס.

בנוסף, הצדדים יבקשו במשותף מביהמ"ש שיקבע כי במעשיו של גרשי דבק קלון. המשמעות היא, בין היתר, שהוא לא יוכל להשתתף במערכת בחירות נוספת במשך שבע השנים שלאחר תום ריצוי העונש.

יחד עם גרשי מואשם גם בכיר בקהילת חב"ד בישוב, שבעניינו קיים צו איסור פרסום, אך הסדר הטיעון החדש נוגע לגרשי בלבד.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עוה"ד ד"ר יונתן קרמר ושמעון חוג'ה, במסגרת הבחירות המקומיות שהתקיימו במועצה בשנת 2013, גרשי התחייב בהתחייבויות פסולות כלפי הגורם הבכיר מקהילת חב"ד וחברים בסיעת חב"ד המקומית, כדי שבתמורה יגרמו לחברי קהילת חב"ד להצביע עבורו. בין היתר, התחייב גרשי בפני הגורם הבכיר להעסקת אנשי חב"ד במועצה בתפקידים בשכר, למתן תמיכות כספיות אסורות ואף להעברת תקציבים שכתוצאה מהם יצמחו טובות הנאה אישיות לבכירי חב"ד.

בין שיקולי הפרקליטות להגיע להסדר הטיעון היו העובדה שגרשי שיתף פעולה בחקירתו, הסיר את מועמדותו מהבחירות למועצת עמנואל שהתקיימו בחודש אוקטובר 2018, היה נכון ליטול אחריות על מעשיו בהזדמנות הראשונה ולהודות שבמעשיו דבק קלון. מדובר בעונש מידתי המשקף את חומרת מעשיו של גרשי מחד, ואת לקיחת האחריות, החרטה אותה הביע את והחיסכון בזמן שיפוטי מאידך.

עם הגשת כתב האישום המתוקן והסדר הטיעון לביהמ"ש, הגישה הפרקליטות גם בקשה להסרת צו איסור הפרסום בעניינו של נאשם 2, הבכיר בקהילת חב"ד בישוב.

עו"ד שרון נהרי שייצג את גשרי מסר: "למרות שנתפסו צ'קים וכתב הסכם, עזרא גרשי שזוהי הייתה קדנציה שנייה שלו פעל למען כוונות טובות וללא מטרות רווח אישי ואת זה הצלחנו להוכיח. מעשיו של מר גרשי היו לטובת תושבי עמנואל. אנחנו שמחים על כך שהפרקליטות קיבלה את הטענות שלנו ומוכנה לגמור את הפרשה בעבודות שירות בלבד וקנס כספי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר