עימות ראשון בעירייה

"עץ האשוח פוגע ברגשות כל היהודים באשדוד"

הצבתו של עץ האשוח במרכז 'ביג' באשדוד בידי חבר העירייה, במטרה להבליט סמל נוצרי לקראת ראשית השנה האזרחית החדשה, מעוררת כעס כמעשה שפוגע ברגשות יהודיים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חבר המועצה נכט, לצד עץ האשוח (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

עימות ראשון בקואליציה של יחיאל לסרי באשדוד, מאז הורכבה אחרי הבחירות האחרונות, וזאת על רקע הצבת עץ האשוח במרכז העיר ביוזמת חבר הקואליציה אלי נכט, לקראת ראשית השנה האזרחית החדשה.

יו"ר ש"ס סגן ראש העיר אבי אמסלם פנה להנהלת מרכז 'ביג', בו הוצב הסמל הנוצרי, בבקשה להסיר אותו בטענה כי הצבתו פוגעת ברגשות תושבי העיר הדתיים והחרדיים - אך נענה בסירוב.

אמסלם, שזעם על המיזם, כתב: "חמש שנים מתחם ה'ביג' התנהל ללא סמלים המעוררים הסתה ופלגנות. זה כבר לא נושא בין חרדים חילונים, בין שבת לחול. זהו משהו שנועד לפגוע בכל מי שמגדיר את עצמו יהודי. מסורתי – חילוני – דתי – חרדי, יהודי!".

"לאורך כל הדורות המסורת ניצחה", המשיך אמסלם: "אני קורא לכם בקריאה נרגשת, תכבדו את ציבור הקונים ובעיקר את בעלי העסקים שבמתחם – תפקידכם לייצר מסחר ולא להציב סמלים הפוגעים ברגשותיהם של תושבי העיר המסורתיים ובעקיפין מהווים פגיעה ישירה גם בבעלי העסקים במתחם. החנוכיה שהוצבה הבוקר במפתיע, רחוקה מלהכשיר את המכשול".

כאמור הנהלת ה'ביג' סירבה להתחשב ברגשות החרדים והדתיים באשדוד, וענתה בתגובה: "תושבי חבר העמים בעיר אשדוד ובסביבתה מהווים חלק חשוב מהאוכלוסייה ובוודאי מקרב המבקרים במרכז".

קריאות ה'בוז' בעת ההודעה על האשוח (צילום: מתוך אתר העירייה)

כזכור, במהלך ישיבת המועצה בה הציג ראש העיר לסרי את החברים החדשים בקואליציה שלו, עלה לנאום חבר המועצה אלי נכט, מי שהיה סמל אנטי חרדי בבחירות האחרונות.

לקראת סוף נאומו הפתיע נכט ואמר: "אנצל במה זו כדי להזמין את תושבי אשדוד לחגיגה סביב עץ אשוח במרכז ביג בעוד כשבוע". בעקבות כך הוא "זכה" במשך דקות ארוכות לקריאות 'בוז' מהקהל, עד שנאלץ לקטוע את נאומו ולרדת מהבמה.

לאחריו נאם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהגיב כי מרגע זה הוא ממנה עצמו ל"בייביסטר" של נכט לכל תקופתו בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר