"הפיגוע הביא חושך"

מיכל סולומון: "החנוכייה של אלעד הייתה כבויה"

במהלך טקס הקמת שדולה בכנסת לטובת משפחות נפגעי הטרור בישראל, סיפרה מיכל סולומון על חג החנוכה ללא בעלה אלעד הי"ד. אמו של זיו חג'בי קבלה על חוסר ההרתעה (בארץ)

הקמת השדולה (באדיבות המצלם)

"עמדנו ילדיי ואני למול 5 חנוכיות. החנוכייה של אלעד הייתה כבויה. לכל אחד במשפחות השכול יש חנוכיה מאירה שכבתה", כך סיפרה מיכל סולומון, שאיבדה את בעלה אלעד הי"ד בפיגוע בנווה צוף, בטקס בכנסת להקמת שדולה לטובת משפחות נפגעי הטרור בישראל.

מיכל סולומון סיפרה לנוכחים כי "הפיגוע הביא חושך גדול, ולאחריו התחילו להידלק נרות, התמיכה, העזרה והחיבור שקיבלנו, נתנו לנו תקווה ויכולת לשרוד את היום הבא. אנו מוצאים את עצמינו מתמודדים יום יום", והודתה ליוזמי השדולה.

איריס ח'גבי, אמו של זיו חג'בי הי"ד, שנרצח בפיגוע הטרור בברקן, אמרה בטקס כי "חודשיים שאני מוכרת כמשפחה שכולה. קשה לי להתבטא כך. אתה חושב שאתה המשפחה האחרונה אבל אין הרתעות. כשתהיה הרתעה בחוץ, לא נצטרך להגיע לרווחה של אחרי. היום אומרים לי 'מגיע לך', וזו הרגשה מנחמת".

ח"כ יואב בן צור, שיעמוד ראש השדולה, אמר בטקס כי "כאב השכול ויגון היתמות, אין דומה לו. לעולם לא נבין, לעולם לא נדע את תחושותיה של אם שכולה, אב שכול, אח או אחות שכולים. כי כל תיאור וכל דמיון לא ישווה ולא ידמה לפצע הפתוח והמדמם שנפער בנשמתם של כל אחד ואחד מבני משפחות השכול, פצע המלווה את המשפחות עד אחרית ימיהם, כשהחיים עוצרים אצלם מלכת ומה שהיה לא יהיה עוד.

"זכות היא לנו להוביל הכרה ועשייה בקרב מקבלי ההחלטות במדינה הממשלה, הכנסת והרשויות השונות, למען אותם משפחות שהתכשיטים שלהם סיימו את תפקידם מהר מידי מוקדם מידי וכואב מידי".

במעמד ההכרזה על הקמת השדולה השתתפו סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר, מיכאל מלכיאלי, ישראל אייכלר, סגן השר מייקל אורן, אלי אלאלוף, יואב קיש, רוברט אילטוב, ניסן סלומיאנסקי, ינון אזולאי, ענת ברקו, שולי מועלם, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ואורחים נוספים.

את הטקס הנחתה העיתונאית סיון רהב מאיר שאמרה כי "מבחן הניצחון הוא לבחור בחיים. המשפחות הן שליחות ציבור. אנו רקמה אנושית אחת וכל מי שנפגע, נפגע למענינו. היום ננסה לחזק את הרקמה הזו ולהביא סולידריות ואכפתיות אחד כלפי השני".

הרב חיים הורביץ, רב זק"א ישראל - שיזמו את השדולה, אמר בטקס כי "זהו יום בשורה עבורנו, נדאג שהכאב יהיה כמה שפחות כואב. כתוב: 'עושה משפט לעשוקים, נותן לחם לרעבים... יתום ואלמנה יעודד", שואלים, איפה הצדיקים ברשימה? התשובה היא, הצדיק האמיתי זהו שחושב על אותם יתומים ואלמנות, מי שמדיר שינה מעיניו, שיהיה להם טוב ככל האפשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר