צפו בווידאו

כשגפני ומקלב התעמתו עם חרדית לשעבר

במהלך דיון בוועדת הכספים בנושא אפליית תעסוקת חרדים במשרדי הממשלה, התפתח עימות בין הח"כים גפני ומקלב לאחת המשתתפות, עד שנחשף כי היא חרדית לשעבר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון בנושא אפליית תעסוקת חרדים במשרדי הממשלה, אך במהלך הדיון התפתח ויכוח נוקב בין חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, לחרדית שיצאה בשאלה.

בעת שקיבלה את רשות הדיבור, היא דרשה בדיון לבטל את ההפרדה הקיימת במוסדות הלימוד בין גברים לנשים ואמרה כי צריך לבדוק באופן אמיתי מה הן האפשרויות הקיימות לשילוב בין גברים לנשים ולא להפריד ביניהם כברירת מחדל,.

היא הוסיפה וטענה בפני הח"כים שלא יתיימרו לייצג את כלל הנשים החרדיות מאחר ולטענתה ישנן נשים שלא רוצות הפרדה.

ח"כ אורי מקלב זעק לעברה: "אילו זכויות הנשים, האישה דורשת את ההפרדה הזו, הנשים שלנו לא רוצות שיטרידו אותן באוטובוס, אותם נשים שרוצות את ההפרדה הזו - מדוע אתם מתנגדים לכך? אילו זכויות נשים בדיוק כמו הזכויות האחרות, בארה"ב יש אוניברסיטאות שלמות לנשים בלבד, בהפרדה מלאה, זה זכויות הנשים שלנו, את מתיימרת לייצג משהו או שזו ההשקפה האישית שלך?".

בתגובה, היא האשימה את חברי הכנסת כי אינם דואגים לזכויות הנשים, "אותן אלו אשר מקבלות שכר מינמום אתם לא דואגים להם, אני לא מתיימרת לייצג, אני מתיימרת לפתור עוולות ישנות וחדשות, אתם מסיטים את הנשים למקצעות של צווארון וורוד באמצעות ההפרדה הזו, הן צריכות מקצועות אמיתים, שוב אתן שולחים אותן להוראה, כך אתם לא פותרים את הבעיה אלא פוגעים בחברה הישראלית, הגברים מחליטים עבור הנשים בחברה החרדים שילמדו בהפרדה".

יו"ר הוועדה ח"כ גפני תקף ואמר: "למה את מתווכחת איתי? אני רוצה להגיד לך שאני רציתי ללכת לעבוד למדתי בכולל הייתי לומד תורה ואמרתי אני צריך הכשרה, אמרו לי הכשרה זה עם נשים, אז לא הלכתי להכשרה ונהייתי חבר כנסת...

"אני מציע לך, תשבי עם עצמך, תבדקי, מי שרוצה ללמוד יחד שילמד יחד אבל מי שלא רוצה ללמוד יחד צריך למצוא לה פתרון, אם המטרה העליונה שלך זה שילוב של גברים ונשים חרדים בעבודה, צריך למצוא לזה פתרון - אצלנו יש איסור ללמוד יחד גברים ונשים, אני למדתי תורה שמונה עשר שנה, ואת אומרת לי מה מותר לנו ומה אסור לנו?".

בתגובה, היא אמרה כי היא מכירה ויודעת היות והיא חרדית לשעבר.

גפני: "רגע, מה, את לשעבר?! תודה רבה...".

מקלב: "עכשיו הבנו הכל, הכל ברור, זאת הבעיה עכשיו, אנחנו יודעים את הכל…".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר