נימוסים בריטיים: לא לנשים בלבד

גברים של המאה ה-21 נוטים, לעיתים, לזלזל בחשיבותם של נימוסים באמתלה כי הם מעידים על אופי חלש. טעות. גבריות אמיתית נמדדת בהתנהגות מכובדת ולא זאת בלבד, היא תוביל אתכם למרחקים (MEN)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כפי ששמן גורם למנוע לעבוד יותר בשקט, בקלות וביעילות, כך נימוסים הופכים את חייכם ואת חייהם של אנשים שאיתם אתם באים במגע לזרום בנעימות ואפקטיביות. נימוסים טובים הם נכס יקר ערך מאחר וכל אחד יכול להיות פשוט והמוני.

"יש משהו שאתם חייבים לכל אחד ואין תאריך מדויק שבו תקבלו תגמול על כך, כי הוא מגיע בכל רגע ושניה של החיים שלכם. אתם חייבים לנהוג באדיבות לאנשים המוזרים ביותר. למעשה, גם לאחיכם ולאחותכם. זה אמנם נשמע מופרך, אך זו המציאות. אתם חייבים את זה לאביכם ולאמכם, כמובן, לנשיא ארצות הברית ולעיוור שמנסה למכור לכם עיפרון עופרת בפינת הרחוב", אומר אנדרו טייילור בספרו "הנער האמריקני".

"האם אתם יודעים", הוא מוסיף, "מדוע אנשים אהבו את אברהם לינקולן כל כך? מפני שהוא מעולם לא שכח שהוא משלם את שטר הנימוס שלו".

"ואהבת לרעך כמוך" זהו רק ציטוט בודד מן המקרא, אחד מני רבים, העוסק בחשיבותה של התנהגות מנומסת, נאותה ומקבלת. ברבות השנים ההרגלים נשחקים וקהים ואנו עלולים לשכוח אותם, מבלי משים.

פרופסור מסוים מהרווארד, בהדרכת שיעור בכתיבה, אמר לתלמידיו: "כדי לכתוב טוב, עליכם לחשוב תחילה על הנושא שלכם. שנית, חשבו על האנשים עליהם אתם כותבים; ורק בסוף, חשבו על עצמכם".

אותם כללים פשוטים עשויים בקלות להפוך לכללים יעילים גם לנימוסיו של נער, ובעיקר ישראלי, מצוי. ראשית, חשבו על הדרישות של אהדה אמיתית וחסד; שנית, חשבו על האדם שאתם פונים אליו; ובסופו של דבר, חשבו על מה שמגיע לכם, כי הסוד האמיתי של נימוסים טובים הוא לב טוב.

מסופר על נער במשרד מסוים, אשר עבד במשרה מלאה, מקיפה ותובענית, אך עם זאת הביע רצון טוב לסייע לעמיתיו ולקוחותיו באופן תדיר. יום אחד נשאל על ידי הבוס: "בני, מי לימד אותך להיות מנומס כל כך? לעתים קרובות אתה גורם לי להתבייש בעצמי". הנער חייך מאוזן לאוזן, קצת נבוך, ואז בהשראה פתאומית השיב: "ובכן, אדוני, אמא מנומסת, אבא מנומס ואני מניח שפשוט למדתי את זה מהם".

אחת הבדיקות הבולטות ביותר לאופי של בן אדם, היא נימוסים. לא נדרשת חקירה פולשנית מדי לילד כדי לתהות על קנקנו. כל שעליכם לעשות הוא להביט עליו מעט כשהוא בפעולה; כגון משחק. אם הוא כנה ומתחשב, הוא יראה את התכונות האלה שוב ושוב בכל משחק. כל ילד משחק הוא פרסומת מהלכת למה שמתחולל באמת בתוכו פנימה ואין דבר שקשה כל כך להסוואה כנימוסים בעיתיים, כי הם יראו את עצמם בזמנים ובמקומות הכי לא צפויים.

נימוסים, אחרי הכל, הם רק הביטוי החיצוני למה שאתם מחביאים פנימה ואם אתם מסתירים משהו, הוא יצוץ תמיד ברגע שתרצו שהוא ישאר מחוץ לטווח הראייה, בדיוק כמו החתול המאולף במקרה שאירע לר' יהונתן אייבשיץ, אשר הגיש לאורחים את מנותיהם כמו מלצר מדופלם, לקול קריאות התפעלות של הנוכחים במקום, אך בו ברגע שהתגנב לאפו ריח של עכבר, עט לתופסו ונטש את כל נימוסיו.

לא ניתן להעריך יתר על המידה את ערך הנימוסים הטובים. פרנקלין דלאנו רוזוולט, נשיא ארצות הברית לשעבר, כתב פעם לבנו, "ילד שלי, למד להיות מנומס". יש דרך נעימה ולא נעימה למלא את כל חובות החיים הקטנות. יש תוואי מאתגר שיש לצעוד בו במפגש עם אנשים, במתן שירותים, בדיבור, משחק וחשיבה; לכן, למדו להיות מנומסים בכל אספקט.

עורך דין צעיר שאל פעם שופט זקן ומצליח איך הוא יכול לשפר את הייחודיות שלו ואת כוחו. השופט הזקן השיב במהירות - "בחן את הנימוסים שלך, כל הזמן".

"נימוסים עדינים מביאים לידי בעליהם השפעה, שלמרות הפעלתה בשקט, היא כוח המביא תועלת. בעסקים, כל העסקאות נעשות על ידי נימוס; גברים רבים נכשלים בחיים, משום שדרך פעולתם אינה עושה רושם טוב, משום שקיצוניותם והחינוך הקלוקל שקיבלו, דוחקים אחרים", אמר בעבר איש עסקים ממולח.

ד"ר וייר מיטשל מוסיף: "נימוסים טובים, טקט וסבלנות - מאפיינים אלה לעתים קרובות מסייעים לגברים לנצח את מי שהם, לכאורה, נחותים ממנו. עם האיכויות האלה, הם יגיעו לפסגה אליה הם שואפים".

מקור: ארט אוף מנלינס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר