'האפודים הצהובים'

המפגינים האנטישמיים בפריז: "האויב האמיתי זה היהודים"

בתי כנסת מושבתים בגלל האימה בחוצות הבירה הצרפתית, סרטוני שנאה ואנטישמיות מופצים ברשת ומסיתים נגד יהודי צרפת: 'בזמן שצרפתים מתים מרעב, היהודים חוגגים' (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הפגנת האפודים הצהובים החודש (צילום: shutterstock)

מחאת 'האפודים הצהובים' בחוצות פריז גרמה לסערה במדינה, ואף להתכתשויות אלימות בין מפגינים למשטרה - אך באופן אנטישמי במיוחד, יש המאשימים דווקא את היהודים.

יהודי צרפת, כך מסתמן, הפכו לשק החבטות של מפגינים רבים, וכן של פעילים חברתיים וידוענים בצרפת. סרטונים רבים שצברו תאוצה ברשת, מסיתים נגד היהודים כמי שלטענתם אחראים למיתון בצרפת.

על פי דיווח ב-Ynet, אחד ממסרים אלו הופץ ברשת על ידי גורם אנונימי שצולם חבוש מסכה. לדבריו, "היהודים העשירים הם שהעלו את מקרון לשלטון, בכדי שיהיה הבובה שלהם, והם אלו שמושכים בחוטים. הם שגרמו לו לבטל את המיסים לנכסים של עשירים, וכל המצב הכלכלי באשמתם".

בסרטון אחר שהופץ ברשתות החברתיות במדינה בימי החנוכה, קרא פעיל 'האפודים הצהובים' למפגינים להגיע לטקס הדלקת הנרות של חב"ד. לדבריו, הם מוזמנים לראות כי "העם היהודי חוגג כאשר לצרפתים אין מה לאכול".

המוזיקאי הצרפתי סטפן בלט, השוהה כעת באיסטנבול שבטורקיה, פרסם ביוטיוב סרטון לפיו יש "להבין שהאויב האמיתי זה היהודים", כדבריו. לאחר שצבר עשרות אלפי צפיות, נחסם הסרטון.

אווירת ההסתה והאנטישמיות גרמה לראשונה לכמה בתי כנסת להשבית את הפעילות באופן זמני. בית חב"ד הפועל בשדרת 'שאנז אליזה' המפורסמת הודיע כי "בפעם הראשונה לא ייפתח בית חב"ד בשבת בבוקר, כי המצב אינו בשליטת המשטרה, והיום הוא יום מסוכן מאוד". גם בבית כנסת מרכזי נוסף בעיר לא התקיימו מנייני תפילה בשבת.

כזכור, גם בלי קשר להפגנה זו, על פי נתוני האיחוד האירופי צרפת היא שיאנית הדאגה מאנטישמיות: 95% מיהודי צרפת אמרו כי הם מודאגים מהאנטישמיות בארצם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר