הסערה בחיפה

לא מתנצל אבל גם לא יכהן כסגן ראש העיר

נציג סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה רג'א זעאתרה, שהיה אמור להתמנות כסגן ראש עיריית חיפה, הודיע כי לא יתנצל על תמיכתו בארגוני טרור ויוותר על התפקיד שניתן לו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זעאתרה מעדיף את חיזבאללה (צילום: אלעד גרשגורן, ynet)

אחרי סערה רבתי, בה השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתנגד למינויו של נציג סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה רג'א זעאתרה לתפקיד סגן ראש העיר בשל תמיכתו הגלויה בחיזבאללה וחמאס, הודיע היום זעאתרה במסיבת עיתונאים כי הוא מוותר על התפקיד ואינו מתכוון להתנצל על דבריו בעבר.

כזכור, בתחילת השבוע שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קליש-רותם עוד לפני חזרתה מחופשה בשוויץ. "זה דבר שאינו מתקבל על הדעת, ומכיוון שהוא אינו מתקבל על הדעת - הוא גם לא יתקיים. אני משוכנע בזה", אמר נתניהו ביום ראשון.

זעאתרה כינה במסיבת העיתונאים את ראש הממשלה בנימין נתניהו "פירומן", ואמר "עינת קליש-רותם עומדת באומץ מול איומים של מאפיה. איומים למנוע תקציבים של הממשלה מחיפה זו דרך של מאפיה. אני גאה במפלגה שלי. אני גאה בדרך שלי. אנחנו לא הגענו לעיריית חיפה לא במנהרה של חיזבאללה ולא בטיל של חמאס. אנחנו הגענו בזכות 6,715 קולות".

זאעתרה הוסיף ואמר כי "לפי החלטת המפלגה שהירה שלבי תהיה סגנית ראש העיר".

"אני לא חוזר בי", סיכם זעאתרה ואמר: "אני מדגיש על העמדות העקרוניות וההסטוריות של התנועה שלי, המפלגה הקומוניסטית הישראלית, שמאמינה בשוויון ובזכותם של שני העמים לחיות בכבוד, בחירות, ולקיים חיים נורמליים, זה כל מה שאנחנו מבקשים. אני מתנגד לטרור ולכל פגיעה בחפים מפשע: יהודים, ערבים, ישראלים, פלסטינים, לבנונים, סורים, סינים, צרפתים ואמריקנים".

זעאתרה בירך את ראש העיר קליש-רותם ואמר: "אני רוצה להגיד לעינת שהיא מנהיגה אמיצה שיכולה להביא לשינוי. אני יודע מה הלחצים שהופעלו ועדיין מופעלים עליה כדי להוציא אותנו מהקואליציה ומחוץ לגדר הלגיטימיות. אני מעריך את האומץ שלה ומאמין שנמשיך להיות בשותפות אמיצה ואמיתית".

כזכור, ביום שני, נפגשה קליש רותם עם זעאתרה וביקשה ממנו להתנצל ולהבהיר את עמדתו. בפגישה עלתה האפשרות כי מינוי הסגן יועבר למספר 2 ברשימת חד"ש בחיפה כפי שאכן אירע לבסוף.

זעאתרה הוא אחד משני נציגי חד"ש במועצת העיר חיפה, ובעבר היה מזכיר המפלגה בעיר. בשנים האחרונות הוא טען בין השאר שחמאס וחיזבאללה הם ארגונים לגיטימיים וסירב להתייחס אליהם כארגוני טרור. נטען כי בהזדמנויות אחרות אמר שדאעש פעל "בהשראת התנועה הציונית" והביע הזדהות עם משטר אסד בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר