'הפעלת אלימות קשה'

עשרות עצורים בצעדת מחאה שהתקיימה בעקבות הפיגוע

מתנחלים שחסמו את 'ציר 60' שבבנימין, בצעדת מחאה על ההידרדרות במצב הביטחוני בשטחים, נעצרו בידי שוטרים מתחנת המשטרה 'בנימין', בשל הפרת הסדר הציבורי (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

עשרות מפגינים יהודים נעצרו בשעה האחרונה במחאה שקיימו על ציר 60 שבבנימין, לאחר שחסמו את הציר.

22 נעצרו, בניהם קטינים כבני 15. מתוך כלל העצורים, 16 עצורים מצויים כעת בתחנת המשטרה 'בנימין'. הנערים, מתיישבי ההתנחלויות הסמוכות ברובם, נעצרו בעת שערכו צעדת מחאה שחסמה את התנועה בציר 60.

לפי עו"ד נתי רום שנוכח בתחנת המשטרה, הנערים נעצרו תוך הפעלת אלימות. הוא סיפר כי "לפני כמה שעות, שוטרי תחנת 'בנימין' עצרו - תוך הפעלת אלימות קשה - קבוצה של 22 נערים, חלקם כבני 15 ו-16, כביכול על הפרת הסדר הציבורי".

לדבריו של רום, "מדובר במעצר בלתי חוקי, שנעשה ביום כה קשה. במקום לאפשר ולהכיל את האירוע, משטרת ישראל השתמשה באלימות קשה, תוך הכנסת העצורים לרכבים עם הרגלים למעלה והראש למטה, קריעת הבגדים, אלימות קשה כנגד קטינים והפרת חוק הנוער. הדבר צריך להיפסק, במיוחד ביום כזה".

עו"ד רום, המייצג את העצורים מטעם ארגון 'חוננו', העניק סיוע משפטי לעצורים, וכעת הם נחקרים בחשד להפרת הסדר הציבורי. לאחר החקירה צפויה המשטרה להכריע אם לשחררם או להשאירם במעצר עד להבאתם לדיון בפני שופט.

בתוך כך, בשעה זו מתחילה מחאה נרחבת בעשרות צמתים ביו"ש. במקביל, הערב (חמישי) בשעה 19.00 מתוכננת הפגנה בירושלים מול מעון ראש הממשלה. במחאות ישמיעו תושבי האזורים מוכי הפיגועים את קולם וידרשו ביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר