הותר לפרסום

הרוגי פיגוע הירי: יוסי כהן מירושלים ויובל מור יוסף מאשקלון

שני החיילים שנרצחו בפיגוע הירי שאירע הבוקר בבנימין, שירתו בגדוד נצח יהודה ("הנח"ל החרדי"). מחבל פתח לעברם באש מטווח קצר, ופצע גם את חברם - שעדיין נלחם על חייו בבית החולים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בטבת תשע"ט | 13.12.18
החייל שנהרג (צילום: מתוך פייסבוק)

הותרו לפרסום שמותיהם של נרצחי פיגוע הירי הקטלני שאירע הבוקר: יוסף כהן ויובל מור יוסף, שניהם חיילים ששירתו בגדוד נצח יהודה ("הנח"ל החרדי") שבחטיבת כפיר.

יוסף כהן, חרדי שהוגדר כ'חייל בודד', הוא יתום מאב שמשפחתו התגוררה עד לאחרונה בבית שמש, אז עברה לירושלים. אביו היה הרב איתן כהן מחסידות ברסלב, רופא שיניים אהוב ומפורסם שזכה לטפל גם בכמה מגדולי ישראל. הלוויתו של יוסי תצא מחר בשעה 10:30 מבית ההלוויות שמגר בירושלים, בדרכה ל'חלקת ברסלב' בהר הזיתים.

משפחתו של יובל מור יוסף מתגוררת באשקלון, והלוויתו תתקיים מחר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי באשקלון.

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך סיפרה: "שוחחתי הערב עם הוריו של החייל יוסף כהן הי"ד, עלם חמודות שזכיתי להכיר עוד בחייו. הילד גדל בבית שמש ושילב בין אורח חיים חרדי לבין הרצון לשרת ולתת לעם ישראל כולו".

"הוא למד בישיבת ברנקו וייס "דרך חיים", שזכיתי להקים בעיר, והיה ילד שובב ומקסים ומלא שמחת חיים. יוסף התגייס לנצח יהודה בשמחה ובאהבה מתוך מטרה לשרת את עם ישראל".

בלוך תיארה "סיפור מצמרר שסיפר לי אביו החורג הרב אליהו מירב: מדי שבת אנו מקיימים בביתנו מנהג לעבור אחד אחד כל בני המשפחה, ולומר תודה. בשבת האחרונה יוסף היקר אמר את הדבר הבא, אז לא הבנו את המשמעות שלו: 'אני מודה לקב"ה על הזכות שנתן לי להגן על עם ישראל'".

ההלם שאחרי הפיגוע (צילום: Hadas Parush/Flash90)

כזכור, בפיגוע הירי שאירע מוקדם יותר היום בצומת גבעת אסף שבבנימין, פתח מחבל בירי לעבר הלוחמים שעמדו בטרמפיאדה במקום, והצליח להימלט.

מותם של יוסי ויובל נקבע במקום, חברם נתנאל נפצע באורח קשה מאוד ואזרחית נוספת נפצעה באורח קשה אך בהמשך יצאה מכלל סכנה.

בבית החולים הדסה עין כרם ממשיכים הרופאים להילחם על חייו של החייל הפצוע, ממשפחה חרדית-לאומית מרעננה, ועדכנו הערב על מצבו: "הסתיים ניתוח הראש של החייל שנפצע היום בפיגוע בגבעת אסף. הניתוח היה מורכב והשתתף בו צוות מומחים בנוירוכירורגיה ובכירורגיה פלסטית. מצבו מוסיף להיות קשה מאוד ועדיין נשקפת סכנה לחייו".

שמו לתפילה: נתנאל אילן בן שיינא ציפורה (פלבר). שמה של הפצועה שיצאה מכלל סכנה אך מצבה עדיין אינו טוב: שירה בת מיכל (סבג).

הכתב הצבאי יואב זיתון מדווח מזירת הפיגוע (צילום: גיל יוחנן, ynet)

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת נצח יהודה, שהכיר את הנופלים, מספר על חייליו שנפלו: "הם היו בחורים מאוד נחמדים, כל היום עם חיוך. החברים שלהם אהבו אותם מאוד, והם היו מקובלים על כולם".

"ראיתי אותם היום, ממש חצי שעה לפני הפיגוע. הם היו באמצע לשמור בתחנה, עברתי לידם עם הרכב שלי בדרך לשיעורי תורה בכמה פילבוקסים ולא רציתי לעצור בשביל לא להפריע להם. לשמוע שבחורים כאלה, נמרצים ושמחים, נופלים פתאום - זה כאב אדיר. פגשתי את החברים שלהם - הם קיבלו את זה בהלם. הכאב הגדול רק ממקד אותם עוד יותר במשימות שניצבות מול עיניהם עכשיו. המתיישבים באיזור בו הם נפלו, ממש אהבו אותם והיו בקשר טוב איתם".

דובר צה"ל פרסם הודעה בה נאמר בין היתר: "סמל יובל מור יוסף ז"ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון. רב-טוראי יוסף כהן ז"ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל. הודעה נמסרה למשפחותיהם. צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר