דרמה בחסידות גור

בהוראת האדמו"ר: הנהלות ה'איחוד' ובית המדרש - יאוחדו

דרמה של ממש באימפריה הכלכלית של חסידות גור - המגלגלת כמאה מיליון שקל בשנה. בהוראת האדמו"ר - הנהלת בית המדרש הגדול והנהלת 'איחוד מוסדות גור' - יאוחדו להנהלה אחת (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מגור (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דרמה של ממש באימפריה הכלכלית של חסידות גור - המגלגלת כמאה מיליון שקל בשנה. בהוראת כ"ק האדמו"ר מגור - יאוחדו שתי ההנהלות של בית המדרש הגדול ושל 'איחוד מוסדות גור'.

בשנים האחרונות, ההתרמות לבניית בית המדרש הגדול של החסידות בירושלים הפכו לדומיננטיות, עם בניית החלק החדש שיתווסף להיכל הקיים, כאשר חלקם אף באו על חשבון 'איחוד מוסדות גור', שמרכז את שאר הפרויקטים של החסידות, כמו מוסדות החינוך והחסד.

כעת, נודע ל'כיכר השבת', כי בימים האחרונים הורה כ"ק האדמו"ר מגור לראשי הארגונים, לאחד בין הגופים שיהיו תחת הנהלה אחת.

המשמעות היא כי מי שעמד עד לפני שנים ספורות בראש ה'איחוד', הרב יונתן בורנשטיין, ישוב לנהל את הארגון יחד עם ביהמ"ד, הפרויקט אליו נכנס כאשר עזב את ה'איחוד', זאת לצד מנכ"ל ה'איחוד' הנוכחי, הרב לייבל יוסקוביץ, שהחליף את המנכ"ל הקודם, הרב נחמן וידיסלבסקי, שפרש לפני כמה חודשים.

מפרטים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה, כי ההנהלות המורחבות של שני הגופים יאוחדו לגוף אחד שיקבל את ההחלטות הנוגעות הן ל''איחוד מוסדות גור' והן לבית המדרש, שיהפוך לשלוחה בתוך הארגון ובראשם יעמדו בורנשטיין ויוסקוביץ.

ל"כיכר השבת" נודע כי ישיבת הנהלה ראשונה של הנהלת האיחוד עם הנהלת ביהמ''ד תיערך בימים הקרובים בלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

יצוין, כי בתקופות האחרונות הופיעו מספר פעמים מודעות תנחומים בעיתון 'המודיע' לנגידי החסידות שהלכו לעולמם, כשעל המודעה חתומים שני הארגונים בלוגו הרשמי, מה שהביא לשמועות על איחוד ביניהם, כאשר כעת הצעד הופך לרשמי ויצא לפועל ככל הנראה בתוך כחודש.

בתוך כך, מאות נגידים ותומכים של 'איחוד מוסדות גור' מארצות הברית, שהו השבת בעיירת מעזיבוז' באוקראינה, בראשות חתנו של האדמו"ר מגור, הרב אברהם העניך זילברשטיין. בשבת שהו עמם הגאון רבי מנשה ישראל רייזמן והגאון רבי יהושע פינק מו"צ חסידות בעלזא.

צפו בגלריה ממסע הנגידים למעז'יבוז' (חלק מהתמונות צולמו בשבת על-ידי נכרי):

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר