פינוי בתי הכנסת

בליל שבת: ראש עיריית בני ברק - הותקף

למרות המגעים לפינוי בתי הכנסת בהסדרה תוך מציאת מקום חלופי, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הותקף בליל שבת ככל הנראה בידי פעילי 'הפלג' שמחו על הפינוי (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אברהם רובינשטיין (צילום: שוקי לרר)

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, הותקף מילולית בליל שבת, בעת שעשה את דרכו לתפילה עם כניסת השבת, וזאת על רקע הכוונה לפנות את בית הכנסת 'דרכי שמואל' של 'הפלג הירושלמי' בעיר.

המפגינים, כפי הנראה מקיצוני 'הפלג הירושלמי' שחלקם אינם תושבי העיר, התנפלו בצעקות על ראש העיר כאשר עבר עם בן משפחתו סמוך לבית המדרש זוטשקא, בדרכו לבית החולים 'מעיני הישועה' שם מאושפז אחד מבני משפחתו.

המפגינים צעקו לעברו מילות גנאי וקראו לו להימנע מפינוי בית הכנסת בשכונת קרית הרצוג. ראש העיר המשיך בדרכו ולא נפגע פיזית מהמפגינים.

יצוין כי התקיפה התרחשה למרות המשא ומתן המתנהל בין לשכת ראש העיר לרבני 'הפלג הירושלמי'.

ביום שישי פרסמו בהנהלת בית הכנסת הודעה מפויסת בה נכתב כי "לאחר התלכדות ציבור בני התורה בכל אתר ואתר לעמוד על המשמר, מתנהלים דיונים ארוכים מול עיריית בני ברק למציאת נוסחה המוסכמת למקום חילופי לבית המדרש.

"בשלב זה עדין מתנהל משא ומתן מול העירייה וראש העיר על מיקום ראוי להמשך קיומו של בית המדרש והקהילה על הצד היותר טוב. כאשר יבשילו התנאים ונגיע בסיעתא דישמיא לידי סיכום שיאושר ע"י רבותינו שליט"א יקוים המתווה במלואו כדרכה של תורה. בברכת דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

גורמים מעריכים כי תקיפת ראש העיר לא מתואמת עם גבאי בית הכנסת וכי המשא ומתן להסדרה נמשך, כאשר המגעים מתרכזים בימים אלו במציאת שטח חילופי עבור בית הכנסת בשכונת קרית הרצוג.

ביום חמישי החלו להכשיר שטח סמוך למתנ"ס בשכונה אלא שפעילי 'הליכוד' החלו להפגין נגד בניית בית הכנסת על שטח זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר