מכה לחרדים

הוועדה המחוזית תדון על 'הכותל הרפורמי'

לאחר מכתבו של מנכ"ל העירייה אמנון מרחב למזכיר הממשלה, הוחלט להעביר את הדיון בהיתר הבניה לרחבת הכותל הדרומי אל הוועדה המחוזית - שם אין רוב חרדי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכותל הרפורמי (צילום: shutterstock)

מכה למפלגות החרדיות בירושלים: לאחר מכתבו של מנכ"ל העירייה אמנון מרחב למזכיר הממשלה, הוחלט להעביר את הדיון בהיתר הבניה לרחבה המשותפת (הכותל הדרומי) מהוועדה המקומית - שם יש לחרדים רוב אל הוועדה המחוזית - שם אין רוב חרדי, ובכך ייסלל ההיתר המחודש לבניית הרחבה.

לידי 'כיכר השבת' הגיע לוח הזמנים של דיוני הוועדה המחוזית בירושלים, שתתכנס ביום שני הקרוב, כאשר הסעיף הראשון הוא דיון על המשך הבניה ברחבה המשותפת - הכותל הדרומי. בוועדה המחוזית אין רוב חרדי, והערכות הן כי הוועדה תאשר את היתרי הבניה ברחבה.

סדר היום של הוועדה

בוועדה המחוזית, הכפופה לממשלה, חברים נציגי משרדי הממשלה וכן נציגי עיריית ירושלים ורשויות מקומיות הסמוכות לה.

במכתב ששלח מנכ"ל העירייה היוצא, אמנון מרחב, בחג החנוכה למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, הבהיר מרחב כי הועדה המקומית לא תוכל לדון בנושא. במכתבו הוא כתב כי את ההחלטה קיבל "לאחר התייעצות עם ראש העיר היוצא, מר ניר ברקת, וראש העיר הנכנס, מר משה ליאון, התגבשה העמדה כי לעת הזו לא יהיה זה נכון כי רשות הרישוי המקומית תזדקק לבקשה ותאשר אותו".

במכתבו הוסיף מרחב כי המקום "בעל רגישות גבוהה מכל הבחינות. במקום כה רגיש בנושא כה רגיש, רווי מחלוקות ומורכבויות. יהיה זה נכון שהגורם שיידון בבקשה להיתרי הבנייה, יהיה גורם תכנון ממלכתי - לאומי ולא גורם מקומי".

המכתב של מנכ"ל עיריית ירושלים
המכתב של מנכ"ל עיריית ירושלים

הסיעות החרדיות והדתיות בעיריית ירושלים, שהתכוונו להשתמש בכוחן הפוליטי כדי למנוע את יישום 'מתווה הכותל', ובכך לעכב או למנוע את העברת רחבת הכותל הדרומי לידי הרפורמים והקונסרבטיבים, נבלמו על ידי ראש העיר הנכנס משה ליאון, ראש העיר היוצא ניר ברקת ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשלב זה לא צפוי ראש העיר משה ליאון להחליף את החברים בוועדה המחוזית, בין החברים נמצא יוחנן ויצמן המשמש אופוזיציה לראש העיר ומוביל את המאבק נגדו בכמה חזיתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר