לע"נ הגראי"ל

שר התורה קבע: זה היום להכנסת ספר תורה

ישיבת "בית אליהו" נערכה להכנסת ספר תורה לזכר מרן הרב שטיינמן, וקיבלה הוראה מפתיעה: "תכניסו במוצאי עשרה בטבת". התהלוכה תצא מביתו של הגר"ש גלאי (חרדים, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
היכל הישיבה (באדיבות המצלם)

בימים הקרובים ייערך בבני ברק מעמד לכבודה של תורה כאשר יוכנס ספר תורה לישיבה לצעירים "בית אליהו", אשר נוסדה על ידי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, והחל מהקמתה צעדה לאורו ובהכוונתו המלאה, כאשר בהוראתו עברה לפני שנים ספורות ממושב אחיעזר אל בני ברק.

עם כלות י"ב חודש מהסתלקותו, תכננו בהנהלת הישיבה להנציח את שמו הטהור בספר התורה שיוכנס בהשתתפות גדולי תורה, רבנים ואישי ציבור ותושבי העיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי כאשר עלו כמה מועדים לקיום האירוע, עלתה הנהלת הישיבה למעונו של שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי, והופתעו לשמוע ממנו כי יש לעשות את האירוע מיד לאחר צום עשרה בטבת (יום שלישי הקרוב).

מרן הגר"ח קנייבסקי בכתיבת אותיות

לאחר שנערכו כהוראתו למועד זה, התברר על ידי תלמידי חכמים ששמעו מהתאריך הבלתי שגרתי, כי יתכן שכוונת הגר"ח הייתה דווקא ליום זה, משום שבו נקבר יעקב אבינו ע"ה, ועליו נאמר בגמרא שלא מת משום ש"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים", לפי שכל מטרתו בחייו הייתה לקיים את המשך עם ישראל, ונאים הדברים למרן רה"י הגראי"ל זצוק"ל.

בימים אלו עולים ראשי הישיבה למרנן ורבנן גדולי ישראל לכתיבת אותיות ולקבלת ברכתם לקראת האירוע הגדול. התהלוכה תצא ביום שלישי בשעה 18:15 לאחר סיום כתיבת האותיות במעונו של הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי ברחוב אהרונוביץ' 51, ותעבור בשירה וריקודים לאורך רחוב השומר לכיוון שיכון ה' אל היכל הישיבה הקדושה ברחוב בר אילן 22.

התהלוכה תכלול משאית מיוחדת עליה ינצח על השמחה בעל המנגן ר' אהרלה סאמט ותזמורת מורחבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר