לאחר החיסול

צה"ל הרס חלק מבית המחבל מהפיגוע בברקן

צה"ל הרס הבוקר חלק מביתו של המחבל, אשרף נעאלווה, שרצח את זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד באזור התעשיה בברקן. ההריסה בוצעה בסיוע דחפורים (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בטבת תשע"ט | 17.12.18
כוחות צה"ל. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל החל הבוקר (שני) במבצע להריסת ביתו של המחבל, אשרף נעאלווה, שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד באזור התעשיה בברקן. ביתו של המחבל נמצא בכפר שוויכה שבאזור טול כרם.

כעבור מספר שעות, הרס צה"ל רק חלק מהבית באמצעות דחפורים ולא בפיצוץ הנדסי.

כזכור, הצו להריסת ביתו של המחבל יצא בחודש שעבר, על-ידי אלוף פיקוד מרכז, נדב פדן, בצעד שנחשב חריג מאחר והצו הוצא לפני שהמחבל נתפס. צו ההריסה שהוצא מתייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע של הבית, בהן התגורר המחבל. המשפחה הגישה השגות נגד הריסת הבית אך הן נדחו והצו נחתם.

חלוקת צו הריסה לבית המחבל (צילום: דובר צה"ל)

רק בשבוע שעבר, כחודשיים וחצי לאחר הפיגוע, הצליחו כוחות הביטחון לאתר המחבל וחיסלו אותו בשכם. נעאלווה, היה חמוש בעת שהכוחות הגיעו למקום שבו הסתתר עם הנשק בו ביצע את הפיגוע הקטלני. לפי השב"כ, המחבל תכנן פיגוע נוסף.

המחבל הסתתר בבית במחנה הפליטים עסכר בשכם וזאת לאחר שהחליף מספר מקומות מסתור מאז הפיגוע. במהלך ניסיון המעצר, חיסלו לוחמי ימ"מ את המחבל בתום קרב יריות קצר. פלסטיני נוסף נעצר בחשד שסייע לו להימלט.

קצין בכיר בפיקוד מרכז הסביר כי "המחבל כמעט ולא עשה טעויות, היה לו הרבה מזל אך הוא לא נערך מראש מבחינה ארגונית לברוח, הוא החליף את מי שעזר לו להסתתר בתדירות גבוהה, היה לו גם לא מעט מזל, ולהערכתנו הוא פעל במתווה של מפגע בודד. הערכנו כי הוא לא ייכנע וילחם בזמן מעצרו. הקדשנו לתפיסתו משאבים עצומים, יחידת איסוף מודיעין שלמה ויחידות רבות נוספות כי הערכנו שהוא יבצע פיגוע נוסף".

נעאלווה עבד כחשמלאי במפעל אלון, בבוקר יום הפיגוע הוא הגיע למפעל לאחר השעה 07:30 בבוקר כשהוא מחביא את כלי הנשק מתחת לבגדיו. הוא עלה לקומת המשרדים שם רצח את קחם יחזקאל-לבנגרונד הי"ד. לאחר מכן עבר לחלל משרדים אחר שם רצח את זיו חג'בי הי"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר