מתח ביקורת

פייסבוק חסמה את יאיר נתניהו ל-24 שעות

בנו של ראש הממשלה הצליח להרגיז את הרשת החברתית הגדולה בעולם כאשר כתב פוסט ביקורת על התנהלותה בנוגע לתלונות שלו על קריאות לרצח יהודים וחסמה אותו (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, חסמה אתמול (ראשון) ל-24 שעות את הפרופיל של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת לאחר "שהעז" למתוח ביקורת על מדיניות סינון התכנים של החברה בפוסט שפרסם.

במהלך סוף השבוע העלה נתניהו פוסט על רצח החיילים בפיגוע הירי גבעת אסף: "יהיה זכרם של הנרצחים ברוך. מקווה שנזכה לנקום את מותם כמו שקרה הלילה עם הרוצח של קים וזיו מהפיגוע בברקן. לעולם לא יהיה שלום עם המפלצות בדמות אדם הנקראים מאז 1964 'פלסטינים'. יש לעודד הגירה שלהם מחוץ לארצנו לעבר 22 המדינות של אחיהם".

הפוסט בטוויטר

פייסבוק החליטה להסיר את הפוסט של נתניהו בנימוק שהדברים אינם תואמים לכללי קהילת פיסבוק. בדרך כלל הרשת נוקטת בצעד כזה לאחר קבלת תלונות של גולשים. במקרה הזה די ברור שגולשי שמאל התאגדו כי להתלונן במרוכז כנגד הפוסט.

נתניהו זעם על ההסרה ופרסם פוסט זועם, הפעם נגד פייסבוק: "משטרת המחשבות של אנשי פייסבוק הפרוגרסיביים הקיצונים הגיעה גם אלי! מזל טוב!". הוא המשיך וטען כי ישנן אלפי פוסטים אלימים של אנשי שמאל הקוראים לרצח ולאלימות פיזית נגדו ונגד משפחתו ש"לא עוברים על כללי הקהילה של פייסבוק. הם במסגרת חופש הביטוי". כך לטענתו גם העמודים של חיזבאללה וחמאס.

"הימין בכל העולם צריך להתעורר. הכלי ביטוי היחיד שיש לנו הוא הרשתות החברתיות מכיוון שהתקשורת הממוסדת נשלטת כולה על ידי השמאל הקיצוני (בישראל כמו באמריקה ובאירופה). כעת מנסים לסתום לנו את הפה במקום היחיד שבו יש לנו זכות להביע את דעתנו". בסוף דבריו הוא קרא לצלם את הפוסט, כי בוודאי גם הוא יוסר.

ואכן כפי שצפה נתניהו הבן, גם פוסט המחאה הוסר מהרשת החברתית, וחשבונו של נתניהו נחסם ל-24 שעות. נתניהו צייץ על כך בטוויטר: "דיקטטורת מחשבות". הוא הוסיף: "מה שעוד יותר מדהים זה שאת הפוסט הזה פייסבוק הסירו תוך חמש דקות. כשאני מדווח לפייסבוק על פוסטים של אנשים שמסיתים נגדי ברצח לוקח להם חודש לחזור אלי ולספר שהפוסט 'אינו מפר את כללי הקהילה'".

זו לא הפעם הראשונה שגורמי ימין חשים מקופחים בשל התנהלות פייסבוק נגדם. לטענת רבים מהם, פייסבוק נוקטת באופן ברור בצד השמאלי של המפה הפוליטית וחוסמת בצורה אגרסיבית גורמי ימין, זאת בניגוד לטוויטר שם ניתן להתבטא בצורה חופשית יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר