פרסום ראשון

"חשש אשת איש"; ההוראה של המנכ"ל לדיינים החדשים

מנכ"ל בתי הדין הרב דוד מלכה שיגר מכתב לעשרות דיינים חדשים ובו הוראה שלא לערוך גיטין בשנה הראשונה לכהונתם בשל "חשש אשת איש" • גורם בבתי הדין: ההחלטה מגובה מנשיא ביה"ד (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הדיינים החדשים במעונו של הגר"ד לאו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

24 דיינים חדשים מונו, לפני שלושה חדשים, והחלו לשמש כדיינים בהרכבים שונים ברחבי הארץ, אך ל"כיכר השבת" נודע כי מנכ"ל בתי הדין רבי דוד מלכא שיגר להם בימים האחרונים מכתב בו הוא מבקש מהם להימנע מלסדר גט בשל חשש מאיסור 'אשת איש'.

בפתח המכתב ששיגר לדיינים החדשים, והגיע לידי 'כיכר השבת', כותב הרב מלכא: "עם שיבוצם של עשרים וארבעה דיינים בבתי הדין האזוריים ברחבי הארץ, אני רואה לנכון להיות לפה לרחשי הלב של הדיינים החדשים כפי שהביעו בפני בימי ההשתלמות ובפגישות אישיות עמם.

"בהתאם לאמור ומשום הזהירות הנדרשת בסידור הגט המתיר אשת איש לעלמא, אני מבקש מהדיינים החדשים להימנע מסידור גט לבד במהלך השנה הראשונה לכהונתם, אא"כ האב"ד בהרכבם מלווה את כל הליך חקירת השמות וסידור הגט מתחילתו ועד סופו".

בהמשך מכתבו מבקש הרב מלכא: "מהמזכירים הראשיים לא לפנות לדיינים החדשים בבקשות לסידורי גיטין במהלך השנה הראשונה לכהונתם.

"אני חוזר ומעלה את שהעלתי בעבר בדבר הצורך בקביעת אחידות בבתי הדין בכל הקשור לסדר הגט בפני שלשה והכרוך בכך, ובמספר הגיטין שאפשר לשלב להרכב ביום דיונים אחד".

גורמים בבתי הדין אמרו ל"כיכר השבת" כי ההחלטה של הרב מלכא מגובה על ידי נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו, וכי מדובר במהלך שנועד בכדי למנוע מצב של בעיות הלכתיות קשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר