אירוע חמור בגבול

חייל מצבא לבנון שלף את נשקו על חיילי צה"ל

גובר המתח מול לבנון שזועמת על חדירת צה"ל לטענתה לשטחה, כחלק מהעבודות לנטרול מנהרות הטרור של חיזבאללה, והיום אירעה תקרית חמורה שאך בנס נעצרה בזמן • צפו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ali shoeib בטוויטר)

לוחמי צה"ל התעמתו היום (שני) מילולית עם לוחמים מצבא לבנון שדרשו מהם ליסוג אחורה מהשטח אליו הם נכנסו כחלק ממבצע 'מגן צפוני'.

בכרמים שמול הכפר מיס א ג'בל, במקום מתקיימות עבודות הנדסיות של צה"ל, גברו בימים האחרונים הפגנות של תושבים לבנונים בגיבוי מחבלי ארגון חיזבאללה, בטענה כי ישראל חצתה את קו הגבול הרגיש בין המדינות.

כידוע, ישנן כמה 'מובלעות' גיאוגרפיות בקרבת הגבול הרשמי, שלגביהן קיים וויכוח עתיק בין ישראל ללבנון בשטח של מי מהן הן כלולות לפי החלטת האו"ם בתום מלחמת לבנון השניה.

הפעם חיילי צה"ל נכנסו לאחת המובלעות כדי לפרוס 'תלתלית' ברזל שתסמן את הגבול לטובת ישראל. חיילים מצבא לבנון, שלפי דיווח רשת 'אל מיאדין' העלה הבוקר כוננות באזור, הוקפצו בעקבות כך אל הגזרה.

חייל לבנוני לא שלט בזעמו, ובאווירה המתוחה ששרה במקום, הוא שלך את נשקו מול חיילי צה"ל. לולא פקח יוניפי"ל שהיה לידים, התקרית החמורה עלולה היתה לצאת משליטה.

לפי דיווחים לבנוניים, החיילי ישראלים נסוגו בינתיים אל מעבר ל'קו הכחול' שנקבע רשמית באו"ם, בשל הסירוב הלבנוני שזה יקרה ללא נוכחות צוות גיאוגרפי מטעמם.

צפו בתקרית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר