לאחר מחלה קשה

אלמנתו של אילן: רונה רמון הלכה לעולמה

רונה רמון, אלמנתו של אל"מ אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון שנספה באסון מעבורת החלל "קולומביה", ואמו של סרן אסף רמון שנהרג בתאונת אימונים בחיל האוויר - נפטרה היום בגיל 54 (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רונה רמון (צילום: Marc Israel Sellem /POOL /FLASH90)

רונה רמון (54), אלמנתו של אל"מ אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי שנספה באסון מעבורת החלל "קולומביה", ואמו של סרן אסף רמון ז"ל, שנהרג בתאונת אימונים בחיל האוויר - הלכה היום (שני) לעולמה לאחר מחלה קשה, כשהיא מותירה אחריה שלושה ילדים.

רונה רמון, שהיתה מוכרת בזכות עצמה כפעילה חברתית נחשבת, היתה נשואה במשך 17 שנים לאסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון, ובשנת 2003 חוותה את האסון הראשון במשפחתה, עם מותו הפתאומי הדרמטי של בעלה בהתרסקות מעבורת החלל "קולומביה", בעת ששבה לכדור הארץ ממשימה בחלל.

בספטמבר 2009 פקד את רונה רמון אסון נוסף, כשבנה הבכור אסף נהרג בתאונת אימונים, כשהטיס מטוס F-16. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בנהלל, שם גם נטמן אביו.

אילן רמון (צילום: NASA)

על הקבר הטרי של בנה, ספדה אז רונה רמון: "אספי שלי, זה הקבר שלי, והמקום שלי, הייתם צריכים לקבור אותי זקנה וחביבה, עם מיליון נכדים, אני כועסת כל כך. הבטיחו לי לשמור על אילן, הבטיחו לי לשמור עליך. אני יודעת שאבא שומר עליך עכשיו, אוהב אותך, מחבק אותך, בשבילי אתה מלך העולם".

במאמץ רב התנערה רונה מקושי השכול, והקימה את "קרן רמון" שמיועדת להקנות לדור הישראלי הצעיר "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך", ופעלה במשך שנים לקידומם של בני-נוער וילדים בכל רחבי הארץ.

אסף רמון בקורס טיס (צילום: חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות)

כמו כן, לאחר שחקרה את נושא ההתמודדות עם האובדן, קיימה במשך שנים הרצאות, סדנאות וטיפולים פרטניים, תוך שהיא חושפת את סיפורה האישי שמהווה דוגמה והשראה לכל.

ביום העצמאות 2016 כובדה רונה רמון להיות בין מדליקי המשואות, אז אמרה: "אני מדליקה משואה זו לכבודם של אהוביי, אילן ואסף, שהיו נר ומגדלור להגשמת חזוני. לכבודם של טייסי חיל האוויר לדורותיהם, המגינים עלינו ממעל. לכבודם של אנשי החלל הפורצים גבולות למען האנושות. לכבוד ילדיי וכל הצעירים המופלאים שגדלים מתוך אהבת האדם המדינה והתקווה לשלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפטירתה של רמון, ואמר: "רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה - טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום. תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה. יהי זכרה ברוך".

נשיא המדינה ורעייתו נפרדו כך: "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו - אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החיסרון שלא יוכל להימנות. נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת 'לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך'. נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב: "רונה רמון זכרונה לברכה התמודדה בחייה עם ייסורי איוב. בעלה, האסטרונאוט אילן רמון, עלה בסערה השמימה למול עיניה. 'התשמע קולי, רחוקי שלי', היא שרה לו - וכולנו יחד איתה. בנה הטייס המצטיין אסף רמון, צלל אל מותו בתאונה אימונים. 'ילד בכור שלי, השמים הם שלך', היא ספדה לו - וכולנו יחד איתה".

רגעי ההודעה הדרמטית על התרסקות מעבורת החלל 'קולומביה' (מתוך 'החדשות')

"אדם רגיל היה מתכנס אל תוך צערו, מוותר. אדם רגיל היה נכנע לכאב שאין לו סוף. אבל לא רונה. באצילות נפש היא הצליחה לעלות מן הסערה ולהדגים לכולנו מהו אומץ, מהי אמונה, מהי בחירה בחיים. כשעולה לנגדי דמותך הזקופה והחזקה, שלא הרפתה מעשיית טוב ממש עד יומה האחרון, דמעות עולות בעיני גם עתה. יהי זכרך ברוך, רונה".

ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני אמרה: "נשבר לנו הלב איתה ונקרע לנו היום הלב עליה. רונה רמון ז"ל, אישיות יוצאת דופן שנגעה בכולנו באופן העמוק ביותר, ברגעים הקשים ביותר - האישיים והלאומיים. לנצח תיזכר יחד עם הגיבורים שלה ושלנו, אילן ואסף, בלב האומה. נמשיך במפעל חייה לחנך למנהיגות עם ערכים. מחבקים היום את טל, יפתח ונועם. יהי זכרה ברוך".

יו"ר ש"ס ‏השר אריה דרעי הגיב להודעת הפטירה: "כאב וצער עמוקים על פטירתה של רונה רמון, אלמנתו של אל"מ אילן רמון ז"ל ואמו של סרן אסף רמון ז"ל. רונה ז״" איבדה את היקרים מכל, אך נאבקה כדי להמשיך לתרום ולתת ככל יכולתה עד שהוכרעה על ידי המחלה. תהא נשמתה צרורה בצרור החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר