'נושא מורכב'

Airbnb מכחישה את הדיווח: לא הסרנו את החרם על יו"ש

החברה המפעילה את אפליקציית הדיור הפופולרית, לא חזרה בה מן ההחלטה שלא לפרסם דירות ביהודה ושומרון - כך מתברר, בניגוד לדברי משרד התיירות וגורמים בחברה (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הודעת משרד התיירות לפיה Airbnb הודיעה הערב (שני) כי היא לא תיישם את מדיניות החרם על ההתנחלויות, שהודיעה עליה לפני מספר שבועות - איננה נכונה.

כזכור, Airbnb - הרשת המקוונת הגדולה בעולם להשכרת נכסים - החליטה שלא לפרסם דירות שבשטחי יהודה ושומרון. "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים", פרסמה ההנהלה.

לאחר שהותקפה בשל ההחלטה על ידי שרי ממשלת ישראל וארגונים פרו-ישראליים, דיווחו היום (שני) גורמים בחברה כי היא חוזרת בה, וכי החרם יוסר, ומשרד התיירות הישראלי מיהר לשבח את הסרת החרם.

בדיווח השגוי נמסר כי ההבנות הושגו בסיומה של פגישה שערך נשיא החברה כריס לנהאן עם שר התיירות יריב לוין, וכי החברה הבטיחה: "נמשיך בדיאלוג עם ממשלת ישראל".

בדקות האחרונות מכחישה הנהלת Airbnb את הדיווח. לדבריה, הוא אינו מדוייק, ובניגוד לפרסומים אין שום החלטה על ביטול החרם על ההתנחלויות; החרם רק הוקפא באופן זמני.

"מוקדם יותר היום פורסמו בתקשורת ידיעות לא מדויקות", נכתב בהודעה מטעם החברה. "אנו מפתחים את הכלים הנדרשים ליישום המדיניות והתהליך כולל המשך הדיאלוג עם ממשלת ישראל ובעלי עניין אחרים".

עם זאת מסרה החברה כי "Airbnb מביעה באופן חד-משמעי את התנערותה מתנועת ה-BDS, ומבטאת את מחויבותה להמשיך ולפתח את עסקיה בישראל, כדי לאפשר ליותר תיירים מרחבי העולם ליהנות מפלאי הארץ ותושביה. הגענו לישראל כדי להיפגש עם מגוון מקבלי החלטות, וכתוצאה מפגישותינו היום יש לנו אפילו הבנה עמוקה עוד יותר שמדובר בנושא מורכב ואמוציונלי ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר