'מגן צפוני'

כוח האו"ם מאשר: המנהרות חצו את הגבול

בהודעה רשמית של כוח האו"ם הזמני - יוניפי"ל, נאמר כי הארגון מאשר ששתיים מהמנהרות שאותו על ידי ישראל חצו את קו הגבול והן הפרות בוטות של החלטת האו"ם (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

כח האו"ם הזמני בלבנון, יוניפי"ל אישר אמש (שני) בהודעה רשמית באתר שלו כי שתיים מתוך ארבעת המנהרות של חיזבאללה שנחשפו על ידי ישראל במסגרת מבצע 'מגן צפוני', חצו את הקו הכחול - קו הגבול שסומן לאחר נסיגת צה"ל מלבנון לפני 18 שנה. הארגון הודיע, כי מדובר בהפרת החלטת האו"ם מספר 1701.

עוד נכתב בהודעה, כי "יוניפי"ל ביקש מהרשויות בלבנון לנקוט פעולות מיידיות בהתאם לאחריותן להחלטה 1701". הארגון הצהיר, כי הוא שומר על האזור רגוע ונמצא שם כדי למנוע אי הבנות בין הצדדים.

בינתיים דרשה ישראל לקיים דיון באו"ם על הנושא ומועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר כדי לדון בהפרות חיזבאללה את החלטה 1701 שהתקבלה עם תום מלחמת לבנון השנייה, שבמרכזה הגבלות על התחמשות הארגון השיעי ופעילות הטרור שלו בדרום לבנון.

שלשום מסר צה"ל, כי אותרה מנהרת טרור התקפית רביעית, שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. לפי ההודעה, המנהרה אותרה בסוף השבוע שעבר. "תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום. הודעה בנושא נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטיים", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

העבודות לחשיפת המנהרה הרביעית, דובר צה"ל

בצה"ל מסרו כי התוואי, כמו יתר התוואים, מולכד על ידי צה"ל וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו: "צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה, במקביל להמשך מימוש הפעולות בתוואים השונים על פי תוכנית".

בהודעה נאמר עוד, כי האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת מבחינת ישראל על ממשלת לבנון. "מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר