פסק מפתיע

הרב אריה שטרן: שחרור פלסטיני כשחרור יהודי מהשבי

רבה של ירושלים הרה"ג אריה שטרן התייחס לפרשת הערבי שמכר קרקעות ליהודים ונעצר על ידי הרשות הפלסטינית ואמר כי יש מצווה לשחררו כשחרור יהודי משבי הגויים (יהדות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן (צילום: פלאש 90)

רבה של ירושלים הרה"ג אריה שטרן התייחס לפרשת הערבי עיסאם עקל שמכר קרקעות ליהודים ונעצר על ידי הרשות הפלסטינית, בפסק שכתב הכריע הרב כי יש מצווה לשחררו כשחרור יהודי משבי הגויים. המכתב פורסם לראשונה בעיתון 'ישראל היום'.
אתה מכתב שלח הרב שטרן לסגן אלוף (מיל') ברוך ידיד, ראש אגף בני המיעוטים ב'אם תרצו', וציין כי מדובר במצווה לפעול לשחררו.

לדברי הרב שטרן: "בגמרא ובהלכה למדנו שמפרנסים עניי גויים ביחד עם עניי ישראל, וממילא יש לומר שהוא הדין שפודים את השבויים הגויים כמו שפודים את השבויים מישראל, וכבר ידוע שמצוות פדיון השבויים נחשבת למצווה חשובה ביותר.

"בנידון לפנינו יש וגם צריך לעשות מאמצים רבים לשחרר את החטוף בגלל שנחשד שמכר נכסים ליהודים, וכל העוסק בכך יש לו חלק במצוות יישוב הארץ", הוסיף רבה של ירושלים. "המאמצים לשחרורו מעודדים אחרים שלא להירתע ולא להימנע ממכירת הקרקעות, כי יודעים שיגנו עליהם מפני כל המבקשים את רעתם".

ידיד אמר בתגובה לעיתון: "מדובר בצעד בעל משמעות לאומית והיסטורית, צעד אמיץ מצידו של הרב. לראשונה מתערב גורם משמעותי וממלכתי בממסד הרבני לטובת פלשתינים שהפכו למטרה בידי ציידי הרשות בעיר הבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר