הרופא שלכם יכול לגרום למחלת הסרטן

לפני שהרופא מזמין עבורכם סריקת סי-טי כדי לבדוק מה פשר כאבי הכתף שנגרמו לכם ממשחק כדורגל עם בן ה-15, נסו לבדוק האם היא הכרחית ואין מדובר בהיחשפות לקרינה מיותרת ומסוכנת (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מספר סריקות הסי-טי בארה"ב שולש בין השנים 1996-2010, כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה על ידי האגודה האמריקאית לרפואה, וכמעט שליש מהן בוצע ללא צורך של ממש לדברים כמו כאבי ראש.

בעוד שסקירת סי-טי יכולה לאתר פציעות פנימיות או סרטן על ידי תמונות מפורטות ביותר, אתם חושפים את גופכם למינונים של קרינה פי 100-500 מאשר צילום רנטגן מסורתי אשר 10-20 שנים מאוחר יותר עלול להוביל לסרטן.

הסיכון אמנם קטן אך בהחלט קיים. על פי מחקרים שנעשו בעשור האחרון, רק במקרה 1 מתוך 5,000 של סרטן בקרב מבוגרים הוערך כי הוא נגרם על ידי קרינה זו בהמשך הדרך, אומר ד"ר דייויד ברנר, מנהל המרכז לחקר רדיולוגי באוניברסיטת קולומביה. ובכל זאת, סריקת סי-טי עשויה להציל את החיים שלכם כאשר אתם צריכים אותה עבור אבחנות נוכחיות.

המטרה שלכם היא למנוע סריקות מיותרות ולשאול על חלופות כמו אולטרסאונד או אם-אר-איי. לדוגמה, סי-טי משמש לעתים קרובות לזיהוי קל יותר של הסימנים שמרמזים על אבנים בכליות. אבל כאשר סימפטומים דומים חוזרים ושבים - כפי שקורה לעתים קרובות - אתם יכולים לבקש תמונת אולטראסאונד קודם.

בין אם עברתם שתיים או עשרים בדיקות סי-טי בעבר, אין צורך שזה ישפיע על ההחלטה שלכם לעבור את הבאה, אומר ברנר. התייחסו לכל מקרה בפני עצמו, אבל בדקו אם כל הדמיה אחרת יכולה לעבוד במקום. אם נאמר לכם לעבור בדיקת סי-טי לסרטן הקיבה או משהו רציני, אל תהססו להבדק. הסיכון העתידי המזערי קטן יותר מההטבות המיידיות, דהיינו, בריאות.

אם אתם עדיין מודאגים מכל הקרינה שנלווית לסריקה, נסו להשתמש באפליקציה כמו "דרכון קרינה", כדי לעקוב אחר כמות הקרינה שאתם נחשפים אליה בבית חולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר