חלחול מועט

למרות הגשמים: מצב הכנרת עדיין חמור

למרות הגשמים וההצפות, ספיקת המעיינות הגדולים רחוקה מהממוצע ומצב הכנרת ומקורות המים נותר חמור. מתחילת החורף מפלס הכנרת עלה ב-6.5 ס"מ בלבד (חדשות, בארץ)

הכנרת (צילום: פלאש 90)

למרות הגשמים וההצפות, ספיקת המעיינות הגדולים רחוקה אף מהממוצע ומצב הכנרת ומקורות המים נותר חמור, כך נמסר היום (שלישי) מרשות המים.

ברשות המים ציינו היום כי החורף התחיל בסערה, אך מאחר ובמקומות מסוימים ירדו כמויות גדולות של מים בפרקי זמן קצרים, הרי שהדבר גורם לחלחול מועט של המים למקורות מי התהום ולאירועי שיטפון והצפות במרכז הארץ.

מפלס הכנרת רשם עד היום (מתחילת החורף) עלייה של 6.5 ס"מ ועמד הבוקר על 214.595- מ', שהם 1.60 מ' מתחת לקו האדום התחתון ורק 0.27 מ' מעל הקו השחור. כעת, חסרים לכנרת מלאה עוד 5.80 מטרים.

ברשות המים אומרים כי העלייה של 6.5 הס"מ הינה עלייה קטנה מאוד ביחס למחסור האדיר, וקטנה אף ביחס לממוצע העלייה הרב שנתי של המפלס העומד על 18 ס"מ (עלייה עד אמצע חודש דצמבר).

עוד ציינו ברשות המים כי הבשורה הטובה יחסית מגיעה מהמעיינות הגדולים המזינים את הכנרת, הדן והבניאס, כאשר הגשמים האחרונים העלו את הספיקה שירדה במהלך חודשי הקיץ והסתיו באופן חסר תקדים והגיע בתחילת חודש דצמבר לשיאים שליליים שלא נרשמו משנות ה-40 של המאה הקודמת.

מפלס הדן בתחילת חודש דצמבר עמד על 2.1 קוב שנייה, וגשמי דצמבר הקפיצו את הספיקה ל-2.9 קוב שנייה. ויחד עם זאת, הספיקה כיום, גם לאחר תרומת הגשמים, עומדת על פחות ממחצית הספיקה הממוצעת לחודש דצמבר, העומדת על 6 קוב שנייה.

"שינויי האקלים ופחיתה מתמשכת של כמויות הגשמים המגיעים לאזורינו מגדילה כל העת את הפערים בין הביקושים למים ולכמויות המים הטבעיות והמיוצרות ומחייבות את כולנו להמשיך ולהתייעל בשימושי המים ולמנוע בזבוז, לצד המשך פיתוח משק המים, כדי להבטיח אספקה סדירה של מים לצרכנים ואת המשך שגשוגה ופיתוחה של המדינה", אומרים ברשות המים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר