"ועתה כתבו לכם"

המלמד שלמד כתיבת סת"ם רק בשביל לכתוב ספר תורה

הרב נחמן ברנדויין, מלמד מביתר עילית, למד את מלאכת כתיבת סת"ם אך לא כדי לשמש כסופר סת"ם אלא לצורך קיום המצווה האחרונה בתורה - כתיבת ספר תורה לזכותו (חסידים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרב נחמן ברנדויין, הוא חסיד באיאן בן 30, תושב ביתר עילית, המשמש כמלמד ב'תלמוד תורה' סלונים בעיר. הוא אינו סופר סת"ם ולא מתכוון לעבוד כסופר סת"ם, אך למרות זאת הוא למד לכתוב ספרי תורה, מגילות ומזוזות.

לאחר שגמלה בליבו ההחלטה לזכות במצווה האחרונה בתורה - "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת", החל הרב ברנדויין ללמוד לכתוב ספרי תורה.

לפני קצת יותר משבע שנים הוא קיבל תעודה כסופר סת"ם, אך לא החל לעבוד במקצוע זה, אלא המשיך את תפקידו כמלמד בתלמוד תורה, ובזמנו הפנוי כתב ספר תורה כדי לזכות בעצמו במצווה הגדולה.

לפני כשבוע הוא סיים לכתוב את ספר התורה ובתחילת השבוע ביקר אצל רבו האדמו"ר מבאיאן שכתב אות בספר התורה הנחשב למהודר.

ספר התורה נכתב לזכות עצמו והוא זה שמימן את הוצאות הכתיבה והקלף מכיסו הפרטי - כסף שחסך ממשכורתו כמלמד, ויוכנס לע"נ הרב יהודה צבי ברנדויין ורעייתו מלכה ציפה והדוד הרב פסח ברנדויין זצ"ל שנפטר לפני כמה חודשים, וכן לע"נ הרב עקיבא יוסף שלזינגר והרב צבי שולמן, כולם מחשובי חסידי באיאן.

דודו העסקן ברוך ברנדויין תרם את התפאורה ואת תהלוכת הכנסת ספר התורה שתתקיים מחר (רביעי) בשעה 18:30 לעבר בית המדרש נחלת ישראל באיאן ברחוב קדושת לוי בביתר.

חבריו של נחמן ברנדויין אומרים ל'כיכר השבת' כי אין בכוונתו של נחמן לשמש סופר סת"ם ולמרות בקשות רבות הוא מסרב לקחת עבודות כתיבה של סת"ם בגלל רצונו להמשיך לשמש כמלמד בתלמוד תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר