הקרב מסתעף

מד"א תובע 2.6 מיליון ש"ח מאיחוד הצלה

תביעת ענק הוגשה אתמול לבית המשפט על ידי מד"א כנגד אירגון איחוד הצלה בטענה שהארגון מפיץ פרסומים שקריים כנגד מד"א. איחוד הצלה: "מד"א גוף כלכלי דורסני" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
איחוד ומד"א (צילום: דוברות איחוד הצלה, יונתן זינדל - פלאש 90)

הסכסוך בין מד"א לבין איחוד הצלה ישראל עובר גם לבית המשפט: תביעת ענק על סך 2.6 מיליון שקלים הוגשה אתמול (שלישי) על ידי מד"א נגד איחוד הצלה וכמה מבכיריה. הטענה המרכזית - איחוד הצלה מפיץ פרסומים שקריים במטרה להטיל דופי בעבודת מד"א.

עוד נטען על ידי מד"א, באמצעות משרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן, שפרסומים כוזבים הופצו גם "לצורך הפעלת לחץ על משרד הבריאות בנוגע להחלטותיו באשר למוקד הכוננים הלאומי. במקום להתעסק בעבודתם להצלת חיי אדם, הפכו הנתבעים לעסקנים".

בתביעה מלינים מד"א על כך שאיחוד הצלה מפעיל מוקד עצמאי (1221) במקום מוקד 101, כשלטענת אנשי מד"א הוטלה עליהם על ידי משרד הבריאות האחריות הבלעדית להפעלת מוקד כזה. על פי התביעה החלטת משרד הבריאות לאסור על איחוד הצלה לעשות פרסום ציבורי למוקד הובילה את אנשי איחוד הצלה למתקפה כנגד מד"א.

כזכור, בין הארגונים המתחרים, מתחוללת מלחמה של ממש כשבאיחוד הצלה מתלוננים שמד"א אינו מעביר את המידע כנדרש לידי הארגון ולכן הם נצרכים להפעיל מוקד משלהם. בנוסף, באיחוד הצלה טוענים כי עלות הזמנת האמבולנס במד"א הנו מוגזם - כמה מאות שקלים לכל קריאה לעומת הגעה חינם של מתנדבי איחוד הצלה.

מאיחוד הצלה נמסר: "הנהלת מד"א ממשיכה לפעול בכוחנות כדי לשמור על המונופול שלה על הצלת חיי אדם בישראל. הפעם הם מנסים לעשות זאת באמצעות תביעת הפחדה והשתקה. טרם קיבלנו את כתב התביעה, אז לא נוכל להתייחס לדברים הנכללים בו, אך התביעה לא תרתיע את 5,000 אנשי הרפואה שלנו שימשיכו לפעול להצלת חיים בהתנדבות. סכום התביעה רק מוכיח שמד"א הוא גוף כלכלי ודורסני שעושה במשך שנים קופה על גבי אזרחי ישראל, והפעם מנסה לעשות זאת גם על גבם של 5,000 אנשי רפואה מתנדבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר