תזמינו פח - הדו"ח יבוטל

ב"ב: עשרות תושבים חטפו קנסות - כדי שירכשו פחי אשפה

עשרות תושבי רחוב נויפלד הופתעו לקבל קנסות - בסך 750 שקלים לכל דייר, על כך שאין ברשותם פחי אשפה. התושבים טענו כי השתמשו ב'פח טמון' אך הבוקר העירייה מיהרה לפנותו (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפח הטמון - אתמול, ופינויו הבוקר (באדיבות המצלם)

עשרות תושבי רחוב נויפלד בבני ברק נדהמו אתמול (רביעי) לקבל בתיבת הדואר דו"ח מעיריית בני ברק על סך 750 שקלים לכל דייר, בבניינים מספר 1, 3, 5, ו-7, ללא התראה מראש - וזאת בשל העובדה שאין ברשותם פח ירוק לפינוי האשפה. התושבים טוענים כי יש ברחוב פח טמון ולכן בשנים האחרונות התייתר הצורך בפחים הירוקים.

הקנסות בתיבות הדואר של התושבים, אתמול

תושב שקיבל את הדו"ח, גילה כי הפקח חילק דו"חות דומים לכל הדיירים בבניין ולכל הבניינים הסמוכים לו. לדבריו, "מדובר במשפחות אברכים שאין להם לשלם 750 שקלים, לא ברור לנו למה צריך פח ירוק כאשר יש מול הבניינים שלנו פח טמון".

תושב אחר עמו שוחח 'כיכר השבת', סבור כי הסיבה לחלוקת הדו"חות, "המוזרה" כהגדרתו, היא בשל רצון העירייה לבטל את הפח הטמון לטובת הרחבת בית הכנסת 'בית תפילה' שהוקם בחצר בית הספר 'מסורת ישראל'.

הקנס

התושב צילם עבור 'כיכר השבת' את הדו"ח על אי החזקת הפח הירוק וכן את הדו"חות שקיבלו שכניו לבניין, וצירף תיעוד של הפח הטמון הקיים מול הבניין בו הוא מתגורר, מה שמייתר את הצורך ברכישת פח ירוק לכל בניין ובניין.

הפח הטמון, אתמול

"אם העירייה החליטה לבטל את הפח הטמון", הוא אומר, "שתרכוש היא פחים חלופיים לתושבים, אנחנו נממן ממשכורת הרעב שלנו את הרצון לבטל פח טמון כי מישהו רוצה לתת צ'ופר לאיזו קהילה ולהרחיב להם את בית הכנסת?".

אמש, פנינו לדוברות העירייה בכדי לקבל את התייחסותם למקרה, ובאורח פלא - הבוקר, הגיעו עובדי העירייה ופינו את הפח הטמון - זאת יממה אחרי שהתושבים קיבלו דו"חות.

פינוי הפח הטמון, הבוקר

אברהם טננבוים, דובר העירייה, מסר ל"כיכר השבת" כי "מבירור בהנהלת אגף התברואה של העירייה נמסר לי, כי בניגוד לטענה של הדיירים, הטמון שייך לביה"ס הסמוך. הטמון פונה בגלל היותו מפגע תברואתי-סביבתי שכן למקום היה מושלך פסולת של דיירים מהסביבה .משום כך, נקבעו קנסות לדיירים, כדי שירכשו פחים מתאימים לבתים, ובכך תיפתר הבעיה התברואתית".

לדברי הדובר: "אם הדיירים יבצעו את דרישת אגף התברואה וירכשו את הפחים, הם יוכלו לפנות במכתב אלי, ואני אעביר אותו להנהלת אגף התברואה והמחלקה המשפטית, כדי למצוא דרך חוקית להתמודד עם בעיית הדו"חות".

פקחי העירייה לצד הפח הטמון, אתמול
פינוי הפח הטמון, הבוקר
פינוי הפח הטמון, הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר