'מגן צפוני'

לראשונה: צה"ל פוצץ מנהרה של חיזבאללה

שבועיים לאחר תחילת מבצע 'מגן צפוני' בגבול הצפון, החל היום צה"ל באיטום ארבע המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה שאותרו במהלך פעילות ענף הלוחמה התת קרקעית (ביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

'מגן צפוני' מתקדם בצורה משמעותית: החל היום (חמישי) צה"ל פתח באיטום מנהרות חיזבאללה שנחשפו בגבול הצפון בשבועיים האחרונים במסגרת מבצע "מגן צפוני".

שלב זה יבוצע בכמה שיטות ואמצעים אשר יוציאו את המנהרות מכלל שימוש וימנעו מארגון הטרור חיזבאללה להשתמש בהן ולממש את תוכניותיו.

סמוך לשעה 20:50 הודיע דובר צה"ל כי "הפיצוצים שנשמעו לפני זמן קצר במרחב הגזרה המערבית בגבול לבנון מקורם בפעילות מבצעית יזומה של כוחות צה"ל לנטרול והשמדת מנהרות טרור במסגרת מבצע ״מגן צפוני״. הודעה מקדימה ניתנה לראשי הרשויות הרלוונטיים ותושבי האזור. צה"ל ממשיך בפעולות לחשיפה ולנטרול מנהרות טרור".

דובר צה"ל הסביר כי יש כרגע שני מאמצים. מאמץ ראשון- חשיפת המנהרות, שלב שני שהתחיל היום הוא למעשה שלב ב׳ והוא שלב הנטרול של המנהרות שנחשפו. הדובר חשף כי צה"ל איתר מנהרה נוספת (חמישית במספר) ודיווח עליה לכוח האו"ם באזור - יוניפי"ל.

דובר צה"ל מסביר כי המנהרות שונות במאפייניהם, יש כאלה שבסלע וכאלה שבבטון ולכן מול כל אחת נקבע תהליך נטרול והשמדה ייחודי. "הפעולות יהיו שונות ומגוונות ויגרמו לכך שלא יהיה אפשר להשתמש בהם אחרי", מסביר דובר צה"ל רונן מנליס.

הוא התייחס לאיומים מצד חיזבאללה ואמר כי "יש מוקד אחד באחת המובלעות שבו יש קצת יותר פעילות ערה של כוחות אך לא זיהינו באף אחד מהמקומות איומים וגם יוניפי"ל נמצאים שם".

"הנטרול הוא תהליך שיטתי שייקח תקופה וזה קורה במקביל למאמץ החשיפה. הנטרול הוא בשביל שארגון חיזבאללה לא יוכל להשתמש במנהרה משטחו לשטחנו. ע"י כך אנו מונעים את את התוכנית של חיזבאללה, שנחשפה במהלך המבצע, לכיבוש הגליל", אמר מנליס.

דובר צה"ל מסר כי "האחריות על חפירת המנהרות מוטלת על ממשלת לבנון. צה"ל מזהיר מהתקרבות לפתחי המנהרות או לשהייה בקרבתן בצד הלבנוני. הודעות על נטרול המנהרות יינתנו לראשי הרשויות הרלוונטיות ולתושביהן".

במקביל ממשיכים כוחות צה"ל במאמץ המבצעי על-פי התכנון. בפיקוד הצפון ערוכים כוחות מתוגברים עם מגוון יכולות במוכנות גבוהה להתפתחויות, באם יתרחשו.

כזכור, צה"ל חשף באמצעות ענף הלחימה התת קרקעית שלו, מאז תחילת המבצע ארבע מנהרות שחדרו לשטח ישראל במטרה לשמש כמנהור התקפי עבור ארגון החיזבאללה.

אתמול הצהיר סא"ל א' ראש הענף ללחימה תת קרקעית בצה"ל כי פעילות ישראל נעשית אך ורק בשטח ישראל וכי צה"ל נטרל לחלוטין את כל האיום של חיזבאללה בנושא.

מוקדם יותר התייחס לכך ראש הממשלה בנימין נתניהו, במפגש עם ראש ממשלת יוון ואמר: "ישראל ממשיכה במבצע נגד מנהרות הטרור של חיזבאללה ותמשיך בו עד שתשיג את מטרתה. ברגעים אלו ממש אנחנו מפעילים אמצעים לנטרל את המנהרות הללו".

במפגש שערך עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס ונשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, הוסיף נתניהו ואמר כי "בעודנו מדברים על בניית צינור למטרות שגשוג, יש כוחות באזורנו שבונים מנהרות למטרות טרור. לפני מספר שבועות יצאה ישראל במבצע לחשוף ולנטרל מנהרות טרור החוצות את גבולנו הצפוני עם לבנון. את המנהרות הללו בנה חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן ובמימונה. רשת התוקפנות שטווה איראן במזרח התיכון, מטילה אימה גם על אירופה וגם על העולם כולו".

לדבריו, "נמשיך לפעול בסוריה כדי למנוע את ניסיונותיה של איראן להתבסס צבאית נגד ישראל. לא נפחית את מאמצינו אלא נרחיב אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר