בתגובה להריסה

בית חב"ד תובע את המחוז: "אפלייה דתית"

בתגובה לצו ההריסה הראשון שהושת על מבנה דת יהודי, לאחר תלונות מצד שכנים אנטישמיים, מגישים שליחי חב"ד תביעה בסך 10 מיליון דולרים בגין "דיכוי שמירת דת" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית חב"ד שנהרס (צילום: המרכז היהודי של טוסון)

בית חב"ד בטוסון שבמרילנד, ארה"ב, הגיש תביעה כנגד מחוז בולטימור שנוקט, לפי הטענות, באפלייה דתית.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לראשונה בהיסטוריית ארצות הברית, הורה שופט לפני כחודש על הריסת מבנה דת יהודי - בית חב"ד של טוסון, המשרת סטודנטים יהודים רבים באוניברסיטאות סמוכות.

לאחר שהמבנה בו גרו שליחי חב"ד המקומיים - בני משפחת ריבקין - נעשה צר מלהכיל, נבנתה הרחבה לצורך פעילות הקירוב, אלא שהדבר לא מצא חן בעיני חלק מן השכנים, שלא אהבו את העובדה שסעודות שבת נערכות על יד ביתם.

שכנה נוכרייה, 'בעלת אג'נדה אנטישמית' לפי התיאורים, החלה להתנכל ולהערים קשיים. היא התלוננה לרשויות כי אין ברצונה כי שירותי דת יתנהלו ליד ביתה. לדבריה, "אני לא רוצה שחב"ד יהיו כאן". מכאן התחילה סאגה משפטית סבוכה שהתנהלה בשנים האחרונות.

בסופו של תהליך, ההרחבה שנבנתה - תיהרס עד לתאריך ה-21 בדצמבר (שישי): כך החליט השופט, על אף שמדובר בהגדלת הבית ולא בהקמת בית כנסת. פעילותם המשפטית של שליחי חב"ד לא הועילה למרבה הצער.

יום אחד לפני ה-21 לחודש, החליטו השליחים לתבוע את ראשות המחוז בסך 10 מיליון דולרים, בשל אפלייה דתית.

על פי דיווח באתר JNS, בתביעה נאמר כי המחוז הפר את החוק האמריקני, שאוסר להטיל "נטל משמעותי על פעילותו הדתית של אדם, ובכלל זה אסיפה דתית או מוסד".

בהודעה לעיתונות פורסם ע"י בית חב"ד: "התביעה מפרטת כיצד פקידים בבולטימור קבעו באופן שקרי כי בית חב"ד מפר את חוקי הייעוד, בטענה כי אין הוא משמש כ'בית מגורים' אלא כ'מרכז קהילתי', מונח שאינו קיים בחוקי הבנייה של בולטימור".

על פי ההודעה, "הרב ריבקין הוא הרב היחיד בטוסון, אבל במציאות הדרקונית הזאת, אירוח אנשים בביתו לסעודת שבת הוא איכשהו פעולה בלתי חוקית המובילה לעונש, ואף להריסת בית".

"מעשי הנהלת המחוז הפרו באופן בוטה את החוק הפדרלי, ואת זכויותיהם של בני משפחת ריבקין ושל הסטודנטים היהודים, שבידם לקיים את אורח החיים הדתי רק כאשר זמין בית חב"ד בסמוך", אמר נתן לוין, עורך הדין המייצג את בית חב"ד של טוסון. "מחוז בולטימור ביקש באמצעים בלתי חוקיים שונים לדכא את שמירת הדת היהודית בטוסון, על ידי עיכוב וכעת הרס של המקום שבו מתאפשרים מנהגי דת כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר