בגלל אמסלם

דיווח: החרדים יחרימו את ועדת חוק הגיוס

ועדת חוק הגיוס בראשות ח"כ דוד אמסלם צפויה להתכנס לדיון ביום שלישי הקרוב אך לפי הדיווח של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', החרדים צפויים להחרים את הוועדה (חדשות, חרדים)

ח"כ דוד אמסלם (צילום: יונתם זינדל - פלאש 90)

ועדת חוק הגיוס בראשות ח"כ דוד אמסלם צפויה להתכנס לדיון ביום שלישי הקרוב אך לפי הדיווח הבוקר (ראשון) של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', החרדים צפויים להחרים את הוועדה ולא להשתתף בדיוניה.

לפי הדיווח, החרדים טוענים כי אמסלם לא מתאם איתם ואינו מתכוון לשנות את החוק כפי דרישותיהם, כך שמבחינתם הדיונים ריקים מתוכן.

לדברי החרדים, כפי הדיווח של שלזינגר, עד היום הושגו הבנות לשינויים מינוריים בחוק אך אמסלם הודיע כי אפילו הם לא ייכנסו בניסוח החוק החדש.

גורם חרדי בקואליציה אמר ל'ישראל היום' כי "אמסלם כינס את הוועדה בלי תיאום. שמענו על זה בתקשורת. במצב שנוצר הדיונים בוועדה עקרים וריקים מתוכן, אין חוק אחד שמגיע לכנסת ויוצא כפי שנכנס. בכל חוק יש שינויים שנדרשים. אם הוא כבר מראש אומר שאין מקום לשינויים, אין למה להגיע. זה בזבוז זמן".

במערכת הפוליטית מעריכים כל העת כי חוק הגיוס הוא החוק הכי רגיש כיום שעשוי להביא לפיזור הכנסת והליכה לבחירות. לפני כשבועיים אישר בג"ץ ארכה לממשלה כדי להביא לחקיקת החוק החדש.

בסביבתו של נציג יהדות התורה בוועדה, ח"כ אורי מקלב, מסבירים ל'כיכר השבת' כי "יו"ר הוועדה אמסלם החליט כבר כיצד יראה החוק הסופי, שנים רבות אנחנו בעבודת החקיקה ומעולם לא נתקלנו בחוק שיצא כפי שנכנס, כל חוק מותאם לצרכים וכאן אין רצון לעשות זאת".

יו"ר הקואליצה, ח"כ דודי אמסלם התייחס הבוקר בראיון לרשת ב' לחוק הגיוס ואמר: "הדד-ליין שלנו הוא ה-15 בינואר. היות שאנחנו מגיעים למועד, אני מבין שנעביר את החוק כפי שהוא. יאיר לפיד גנב דעת ומשקר. הוא מתפרנס משנאת חרדים, הוא לא רוצה שהם יתגייסו ולכן עושה הכול כדי להכשיל את החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר