"מצפצף על החוק"

חושש? ליאון מסרב לחשוף את ההסכמים הקואליציוניים

חוק הרשויות המקומיות קובע כי על ראש עיר לפרסם בתוך 48 שעות הסכמים קואליציוניים שחתם עם שותפות לקואליציה, אך משה ליאון בחר שלא לפרסם: "מישהו בעירייה מרגיש חופשי לצפצף על החוק" (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מדוע ליאון לא מפרסם את ההסכמים הקואליציוניים? חוק הרשויות המקומיות (סעיף 45 א') קובע חובת פרסום תוך 48 שעות לכל "הסכם בכתב בין סיעות, בין חברי מועצה מסיעות שונות או בין חבר מועצה לבין סיעה".

ההסכמים שחייבים בפרסום הם לגבי: "בחירת ראש רשות מקומית; הרכבה הסיעתי של מועצת רשות מקומית; צירוף חברי מועצה אחרי כינון המועצה; מינוי סגן ראש המועצה".

נוסח החוק מחייב לא רק את ראש העיר משה ליאון אלא גם את השותפות הקואליציוניות שחתמו עמו. ההסכמים עם הבית היהודי ומאוחדים היו צריכים כבר להיות מפורסמים. של דגל התורה וש"ס צריכים להתפרסם עד מחר בערב.

נוסח החוק קובע "על הצדדים למסור את נוסחו המלא של ההסכם למזכיר הרשות המקומית תוך שלושה ימים והוא אחראי להעבירו לחברי המועצה תוך 24 שעות מהמועד שבו נמסר לו ההסכם".

בכיר המזוהה עם האופוזיציה לליאון אומר ל'כיכר השבת' כי למרות שהמועד הנקוב חלף חברי המועצה לא קיבלו עדיין אף הסכם ממזכיר העירייה. לדבריו, "כנראה שמישהו בעירייה מרגיש חופשי לצפצף על החוק", מסיים הבכיר.

לעומת זאת בסביבת ליאון רואים את הדברים אחרת. בכיר בלשכה אומר ל'כיכר השבת' כי "ההסכמים טרם נחשפו לציבור, זאת לאחר שהמו"מ הקואליציוני בעיצומו". לדבריו, "יש מפלגות שעלולות להיות מושפעות מהסכם זה או אחר ולנהל על פיו את ההסכם הקואליציוני שלהם".

הגורם מסיים: "כשנסיים את המו"מ הקואליציוני נוכל לחשוף את כל ההסכמים, אף אחד לא מחביא או מסתיר מעיני הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר