'מגן צפוני'

דו"צ רונן מנליס: אין בלבנון כיום מפעל ליצור טילים מדויקים

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס, סקר את החזיתות השונות מולן ניצבת ישראל ופרש את תמונת המצב של המבצע שהצליח להביך את חיזבאללה ומנהיגו חסאן נסראללה שבינתיים שומר שתיקה (צבא)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הריסת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס, סקר עבור הכתבים החרדים את החזיתות השונות עימם מתמודד צה"ל ובמיוחד הזירה הצפונית שכרגע בולטת לנוכח מבצע מגן צפוני שנערך בימים אלו. כשביום חמישי האחרון החל צה"ל בהשמדת המנהרה הראשונה שנחפרה מבית רמיה לתוך שטח ישראל.

מנליס הסביר, כי המנהרות החלו להיחפר כחלק מתכנית כיבוש הגליל של נסראללה והיו אמורות להוות גורם ההפתעה שלו. "נסראללה נבוך מאד מהמצב, הוא נתפס בהפתעה ולכן אנו חוזים כעת בשתיקה שלו ששוברת שיאים", אומר מנליס.

מנליס מספר כי ארבעת המנהרות שנמצאו חדרו לשטח ישראל 70-80 מטר, "היכולות הלכו והתקדמו ובצה"ל החליטו לפעול לפני שהמנהרות יהפכו למבצעיות", מסביר מנליס.

תא"ל רונן מנליס, נועם רבקין פנטון, פלאש 90

הוא ציין, כי בניגוד לטענות כי עיתוי המבצע היה פוליטי, הרמטכ"ל ביקש להתחיל בו כבר לפני שנה, אך התנאים לא הבשילו לכך והיה צורך להמתין זמן רב יותר מאשר חשבו בהתחלה.

בצה"ל המתינו שהמנהרות ייכנסו לשטח ישראל וזאת כדי להביך את חיזבאללה כשלעיני כל מוכח כי הוא עבר על החלטת האו"ם 1701. "חיזבאללה מנסה להתנהג כארגון פוליטי בלבנון והוא צריך להשיב לממשלת לבנון על כך ולכן הוא נבוך כל כך".

מנליס הסביר, כי כנגד חיזבאללה צה"ל פועל בשלוש זירות, האחת, הדיוק והניסיון למנוע מחיזבאללה טילים מדויקים, "כיום אין בלבנון מפעל פעיל לייצור טילים מדויקים", מצהיר דובר צה"ל. האתגר השני הוא התמקמות של חיזבאללה בגבול סוריה ויצירת חזית חדשה והאתגר השלישי מניעת העברת אמל"ח מאיראן לידי חיזבאללה בלבנון.

מנליס התייחס לנסיגה המתוכננת של הכוחות האמריקניים מסוריה ואמר כי אין צורך להגזים במשמעות של כך בנוגע לישראל, הוא ציטט את הרמטכ"ל בנושא שאמר כי בכל מקרה מי שהתמודד מול העברות האמל"ח של חיזבאללה היה צה"ל ולא האמריקנים כך שאמנם תהיה לכך משמעות אך לא קריטית.

מנליס אמר, כי הציפייה בצה"ל שממשלת לבנון תאכוף את החלטת האו"ם תמנע את הפגיעה בריבונותה של ישראל ותטפל בעצמה במנהרות "במידה והם לא יעשו זאת אנחנו נפוצץ את המנהרות כפי שהתחלנו לעשות ביום חמישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר